MIRAVET - BENIFALLET

December 8, 2018
December 2018

near Miravet, Catalunya (España)

Caminada per la vora de l'Ebre (GR-99 Etapa 39) des de Miravet fins a Benifallet. Tot el recorregut segueix bastant fidelment el curs del riu llevat d'algun punt en que el GR es desvia
cap a l'interior per evitar alguna finca que ha construït pistes que hi eviten el pas i que en algun cas eviten que fem el recorregut d'un camí ancestral. El recorregut inclou el pas de Barrufemes on en algun punt les esllavissades ens obliguen a alentir el pas però que no presenten cap dificultat.

Aparquem a la Plaça de l'Arenal situada sota del Castell de Miravet i pugem primer pel carrer del Riu i després pel del Forn en direcció al Cap de la Vila i al davant de l'Església Vella hi trobem el pal indicador del recorregut que volem fer.

Baixem per un camí empedrat fins a assolir el nivell del riu i el recorregut del GR va per una pista i passa per sota del penya-segat del Castell. Trobem el primer punt on el GR es separa del riu per evitar els masos de Blores.

Retrobat el curs del riu seguim per la pista fins a Xesa on per evitar-la hi tenim el segon desviament. A a partir d'aquí la pista es desdibuixa fins arribar al pas de Barrufemes que és la part del recorregut que en fer-se per un corriol és més feréstega.

Un cop deixem enrere el Pas retrobem la pista i els camps de mandarines i altres fruites que ens han acompanyat tot el camí. Passat el Barranc de LLiguem hem de superar, tot caminat per la pista, el desnivell d'una zona de roques que obliguen la pista a fer unes petites marrades.

Un cop dalt de tot ja podem divisar el pont de la C-12 que haurem de travessar per arribar a Benifallet. El pas del pont i la carretera fins al poble són poc agradables per la quantitat de trànsit que circula per la C-12 i que potser seria millor deixar els vehicles de retorn a Miravet sota del pont.

Per retornar a Miravet ho fem per la carretera que va a Pinell de Brai i des d'aquí a Miravet.