Miranda de Puigcerver, Ermita de Puigcerver i Mas de les Olles des de Riudecols

Photo ofMiranda de Puigcerver, Ermita de Puigcerver i Mas de les Olles des de Riudecols Photo ofMiranda de Puigcerver, Ermita de Puigcerver i Mas de les Olles des de Riudecols Photo ofMiranda de Puigcerver, Ermita de Puigcerver i Mas de les Olles des de Riudecols

2009
February 7, 2024
February 2024

near Riudecols, Catalunya (España)

Ruta circular des de Riudecols passant per:
- Collet del mas del Petxo (1.2 km)
- Miranda de Puigcerver (4.7 km)
- Ermita de Puigcerver (5.2 km)
- Font de l'Hort de Puigcerver (6.0 km)
- Mas de les Olles (7.5 km)
- Pi de la Bibina (9.8 km)

Deixem el cotxe en una àmplia zona d'aparcament on hi ha una petita zona d'esbarjo amb una taula i uns bancs de fusta enmig d'una zona d'alzines sureres.

Seguim amunt i aviat pugem per un senderó a l'esquerra. El camí de pujada fins la Miranda alterna zones costarudes i baixades i la majoria del temps i sobretot per la part central anrm carenant entre zones de pi roig i alzines.

La Miranda ens ofereix una talaia sobre el santuari de Puigcerver i el baix Camp.

Descendim fins el santuari de Puigcerver i tenim la sort de trobar obert per descansar una estoneta al sol. Ho podeu trucar els dies de cada dia per concertar esmorzar o dinar. Els caps de setmana el trobareu obert.

Baixem paral•lels al barranc de les Valls per un senderó bonic, cada cop amb menys inclinació a l'obaga fins trobar el camí ample qye ens dura de nou al lloc d'inici.

Durant la baixada farem parada al pi de Bibiana, espectacular especímen de pi roig.

De nou al cotxe per iniciar la tornada a casa.

La baixada és més llarga i planera, més adequada per persones que no estan avesades a l'excursionisme de muntanya. Ho dic per si algú es vol evitar les dretes pujades de l'anada.

Aquesta ruta o semblant es pot fer per altres alternatives sortint de Riudecols o d'Alforja.

Per cert, la distància mesurada per diferents aparells pot oscilar entre 11,5 a 12 km.