Photo ofMIRAMAR: La Fassina, Mas de les Heures, Miramar, La Cogulla, Tossal de la Somerota, Serra Carbonaria, Coll de Prenafeta Photo ofMIRAMAR: La Fassina, Mas de les Heures, Miramar, La Cogulla, Tossal de la Somerota, Serra Carbonaria, Coll de Prenafeta Photo ofMIRAMAR: La Fassina, Mas de les Heures, Miramar, La Cogulla, Tossal de la Somerota, Serra Carbonaria, Coll de Prenafeta

May 23, 2024
May 2024

near Lilla, Catalunya (España)

Ruta circular des de la Fassina, passant per:
- Església de Sant Mateu de Miramar (1.9 km)
- La Cogulla (2.7 km)
- Tossal de la Somerota (3.9 km)
- Cim Crestes (5.1 km)
- Coll de Prenafeta (6.8 km)
- Barraca de pedra seca (7.8 Km)

RECORREGUT: Una atractiva, variada i panoràmica passejada que recomano. El recorregut no es complicat, si be tècnicament i després de passar pel Tossal de la Somerota, te un curt tram d’uns 350 metres, que transcorre per la carena, que si be no es exposat i es molt maco i panoràmic, es pot considerar complicat i feixuc per a caminadors no habituals o als que no agraden els passos complicats.

APROXIMACIÓ: Es pot arribar al punt de sortida d’aquest recorregut, per la N-240 direcció al Coll de Lilla, per poc després del P.K. 26 agafar a la dreta el PR-C-5-1 (Camí de Figuerola del Camp a Fontscaldes), pel que en aproximadament un Km., s’arriba a la Fassina o les Fassines, passades les construccions, hi han espais per deixar els cotxes.

DESCRIPCIÓ: Comencem (WP 01) anant uns metres a l’esquerra pel Camí de Figuerola a Fontscaldes i als 50 m. agafem un camí a l’esquerra (WP 02) i l’anem seguim mes o menys paral•lel, per un senderonet que va per la dreta i que poc mes amunt de les restes del Mas Cayla Forest (WP 03) Forest hi arriba de nou, el seguim i anem pujant fins arribar al Mas de les Heures i a la carretereta de Miramar (WP 04 i 05). A l’encreuament (WP 06), agafem l’opció per cami8nants, que puja al poble de Miramar, el creuem i en sortim per darrere de l’Esglesia de Sant Mateu (WP 07), per la zona d’aparcament de vehicles, on agafem un sender que fent dreceres va pujant fins al Cim de la Cogulla (WP 08), d’on baixem a creuar el Camí de Miramar i al recte (WP 09), seguir el sender que inicialment segueix unes torres elèctriques i que mes endavant arriba al Tossal de la Somerota (WP 10), en baixem uns metres per seguir (WP 11) el tècnic, rocós i panoràmic sender (WP 12 i 13) que va per la mateixa carena (Ull!! que els 200 primers metres, tot i que son molt macos per a senderistes habituats, son feixucs i cal anar posant alguna ma, pel que no els recomano a aquells als que sols agraden els passos fàcils i còmodes). Mes endavant arribem a una placeta a la que arriben diferents senders (WP 14), nosaltres anem a trobar el molt panoràmic i ja mes fàcil sender que va resseguint la carena la Serra Carbonaria, arribem (WP 15) al Cim Crestes, el punt mes alt de la carena i poc mes endavant deixem aquesta per baixar uns metres a la dreta, fins a enllaçar amb el sender que puja de la zona del Barranc del Torrent dels Masos i el seguim per l’esquerra fins a enllaçar amb el GR 175 (WP 16), el seguim per la dreta, passem pel costat del Pou de Calç (WP 17) i arribem al Coll de Prenafeta (WP 18), d’on uns metres després (WP 19), agafem a la dreta un bonic i ombrívol sender que fent drecera baixa a enllaçar amb un camí ample en el punt on hi ha una barraca de pedra seca (WP 20), seguim uns metres el camí i poc després el deixem per anar a l’esquerra a enllaçar amb un sender que va baixant per entre el bosc, amb trams ben ombrívols, passa proper a la Font d’en Cervelló, per poc després creuar el Camí de Figuerola a Fontscaldes i anar resseguint a la dreta un sender que hi va mes o menys propers, pel que podem baixar a retrobar el camí, justament al costat d’on hem deixat el cotxe.

ORIENTACIÓ: Recorregut que en la seva majoria, te molt poca senyalització, pel que recomano que us baixeu el track i el seguiu amb atenció, principalment després de deixar la Serra Carbonaria i del WP 20, ja que pot ser fàcil el no agafar el pas adient.

01 Comencem la caminada

Per l'esquerra seguint el Camí de Figuerola a Fontscaldes

02 Uns metres mes endavant deixem la carretera i anem a l'esquerra

Al començar el pas pel camí, agafem un sender que surt per la dreta

PictographRuins Altitude 1,653 ft

03 Restes del Mas Cayla Forest

04 Mas de les Heures

05 Encreuament

A l'esquerra el camí pel que hem pujat.

Photo of06 Agafem el Camí de pujada a Miramar per caminants Photo of06 Agafem el Camí de pujada a Miramar per caminants Photo of06 Agafem el Camí de pujada a Miramar per caminants

06 Agafem el Camí de pujada a Miramar per caminants

07 Dins el poble de Miramar

08 Cim de la Cogulla

09 Encreuament

Agafem sender que segueix la linia electrica

10 Tossal e la Somerota

Photo of11 Inici de les Crestres de la Somerota Photo of11 Inici de les Crestres de la Somerota Photo of11 Inici de les Crestres de la Somerota

11 Inici de les Crestres de la Somerota

Photo of12 l'Espectacular i tecnica cresta. Photo of12 l'Espectacular i tecnica cresta. Photo of12 l'Espectacular i tecnica cresta.

12 l'Espectacular i tecnica cresta.

13 Acabant la cresta

14 Encreuament amb varies opcions

Agafem el panoràmic sender que trancorre per la carena e la Serra Carbonaria

15 Travessa per la carena

16 Encreuament

Arribem al GR 7-8 i el seguim

PictographRuins Altitude 2,017 ft

17 Pou de calç

18 Coll de Prenafeta (Encreuament)