Photo ofMIRADOR DELS ESTASSADORS, pel Torrent de Clivillers. Des de la Font de can Piqué (2 trams equipats). Vall d'en Bas Photo ofMIRADOR DELS ESTASSADORS, pel Torrent de Clivillers. Des de la Font de can Piqué (2 trams equipats). Vall d'en Bas Photo ofMIRADOR DELS ESTASSADORS, pel Torrent de Clivillers. Des de la Font de can Piqué (2 trams equipats). Vall d'en Bas

53 minutes
December 1, 2022
December 2022

near Joanetes, Catalunya (España)

MIRADOR DELS ESTASSADORS del GECA (1305 m.a), pel Torrent de Clivillers. Des del revolt de la Font de can Piqué (965m.a). Vall d'en Bas.

Anar/ tornar pel mateix camí (camí dels Clivillers) fins el Mirador dels Estassadors del GECA.

En tan sols 1,5 km fem 420m de desnivell !!!!

Hi ha un parell de passos equipats (cordes amb nusos i cadenes) per superar curts ressalts i trams de flanqueig ascendent per cornisa de pedra, sense complicació. Precaució amb mullat: la pedra i fullaraca patinen, especialment a la baixada. A banda d'aquests passos, hi ha algun punt delicat per risc de caiguda en alçada, quan el corriol es converteix en cornisa arran de torrentera.

Nota: El camí no surt a l'últim mapa d'Alpina del Puigsacalm, però sí que apareix al mapa antic de la Vall d'en Bas...! 🤷‍♀️

Tastet de muntanya i tastet de cames.

Avui ha estat especial caminar. Primer per les ànsies que tenia de veure muntanyes, segon perquè avui complia els 2 mesos de la lesió, i tercer per la setmana de bojos que porto.

Sabia que era tard, però m'he dit, va, Sandra, "només la punteta"....

Quan he aparcat al marge de la carretera i he vist el corriol se m'han encès els ulls de DESIG! Ha sigut màgic retrobar sensacions....

Miro la hora al rellotge: les 17:15h....

Havia llegit al Meteoblue que la posta de sol a la Vall d'en Bas era a les 17:25h..... Abans de calcular res més, he agafat motxilla i frontal i m'he llançat de cap al camí com un nen davant un pastís. Deliciós, deliciós, deliciós.

Quan he arribat al Mirador, m'he sentit super satisfeta. He contemplat els relleus de les altes muntanyes que m'envoltaven... la lluna culminant al cel, m'he emocionat...

Ja no he volgut seguir, com a primer dia de retrobament ha sigut perfecte.

He tornat al cotxe com unes castanyuelas cantant I'm Good (Blue) de David Guetta mentre baixava pel bosc i m'he adonat que els meus instints salvatges encara estan intactes..... 😅😅😅

El Wikiloc del Josep 1947 que he seguit, molt recomenable si hom vol allargar la ruta:

🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁

● INICI:
FONT DE CAN PIQUÉ (alt. 965 metres), situada en un marge de la carretera de Joanetes a Coll de Bracons: GIV-5273, a prop de la casa rural Can Piqué (17176 Joanetes - la Vall d'en Bas, Girona),

Aparquem en un petit marge de la carretera GIV-5273, entre els km 7 i 8, amb espai per aparcar uns 2/3 cotxes. Estem a la comarca de La Garrotxa, a la província de Girona, molt a prop de la Collada de Bracons (1132m), a cavall de les provincies de Barcelona (Osona) i Girona (La Garrotxa).

[Nota important per accedir al punt d'inici: No fer cas del "Maps" si li dieu que us indiqui com arribar: es perd!! El millor és marcar la Collada de Bracons, i en 1,7 km ja esteu a l'inici de la ruta].

● RECORREGUT fins el Mirador:

Des de la font de can Piqué (seca), creuant la ctra, es veu un trencall, marcat amb fites de pedra.

Comencem a pujar pel bonic corriol, pel mig del TORRENT DE CLIVILLERS, dins d'una frondosa fageda, entre heures i el terra ple de fulles.

Segons em rètol del GECA és el "CAMÍ DELS CLIVILLERS" i es triguem uns "55' fins el Camí del Pas dels Burros" o "1h25' fins el Puigsacalm" o "1h25 fins el Coll de Joanetes", o "1h35' fins a Santa Magdalena".

Mes endavant, al mig del torrent trobem la FONT DE CLIVILLERS, amb broc d'acer inoxidable (raja força). El sender continua enfilant fent ziga-zagues, amb algun tram ben dret.

Trobarem dos passos equipats, per ajudar a remuntar un parell de ressalts, sense complicació:

1r tram equipat: Corda de nuesos, per pujar un ressalt de 2 metres.

2n tram equipat: ressalt amb 2 trams de corda, i després passamà de cadena.

Més endavant passarem per un tram estret ple de fulleraca i un xic exposat, que amb el terra tan cobert de fulles (fins el genoll), fa lent progrogressar i fàcil relliscar.

Mirador dels Estassadors del GECA (Alt: 1305m); [30']. Segons la placa "Des del 1979, els estassadors del GECA netegen camins i arrangen fonts, perquè els excursionistes i amants de la muntanya en puguin gaudir".

Molt a prop del Mirador arribaríem al el trencall del Camí del Pas dels burros que va fins a Santa Magdalena (1274 m.) / dreta/ o al Collet de Clivillers /esquerra/, amb la opció d'ascendir al cim del Puigsacalm.

Retorn pel mateix camí. Estem a 1°C.

Avui es 01/12 i es compleixen 2 mesos de la rotura fibrilar (no per fer muntanya, sinó per 🐒🧘‍♀️🤸‍♀️💃🐴 ✌5️⃣0️⃣🐷)

Aquesta era la ruta que ja tenia triada d'ençà de l'esberlada: "quan pugui aixecar la cama, serà la primera"!!!

👌👌👌🦵🦵🦵🦵🦵🦵🦵👌👌👌

▪︎El GECA (Grup Excursionista Cultural i Alpinista de la Vall d'en Bas) organitza sortides per la zona, en alguna ocasió amb el geòleg Llorenç Planagumà, per tal de descobrir "l'origen de les cingleres de la Serra de Santa Magdalena i la falla geològica de la Vall d’en Bas, on es poden observar antics sediments marins i erosions i formes producte dels moviments tectònics i canvis climàtics de fa milers d’anys."

▪︎La Collada de Bracons" és un port de muntanya situat entre els municipis de Sant Pere de Torelló a Osona i La Vall d'en Bas, a la Garrotxa, a 1.132 m. d'altitud. És partió d'aigües entre les conques del Ter i el Fluvià.

Trencall ctra GIV-5273

Aparquem en un marge de la ctra. /Font de Can Piqué Hora inici: 17h15 del 01/12 quan es compleixen 2m rotura fibrilar.

Photo ofFONT DE CLIVILLERS, amb broc d'inox (raja). El sender puja fent ziga-zagues, dins de la frondosa fageda Photo ofFONT DE CLIVILLERS, amb broc d'inox (raja). El sender puja fent ziga-zagues, dins de la frondosa fageda Photo ofFONT DE CLIVILLERS, amb broc d'inox (raja). El sender puja fent ziga-zagues, dins de la frondosa fageda

Photo of1r tram equipat: Corda de nusos, per pujar un ressalt de 2m Photo of1r tram equipat: Corda de nusos, per pujar un ressalt de 2m

1r tram equipat: Corda de nusos, per pujar un ressalt de 2m

Photo of2n tram equipat: ressalt amb 2 trams de corda, i després passamà de cadena Photo of2n tram equipat: ressalt amb 2 trams de corda, i després passamà de cadena Photo of2n tram equipat: ressalt amb 2 trams de corda, i després passamà de cadena

2n tram equipat: ressalt amb 2 trams de corda, i després passamà de cadena

Fulleraca; algun tram un xic exposat

Mirador dels Estassadors del GECA

Segons la placa: "Des del 1979 els Estassadors del GECA, netegen camins i arrangen fonts, perquè els excursionistes i amants de la muntanya puguin gaudir-ne". Es triguen uns 30' per pujar al mirador.