Mirador de Riba-roja - Fita de les Tres Províncies - Puntal dels Escambrons

Photo ofMirador de Riba-roja - Fita de les Tres Províncies - Puntal dels Escambrons Photo ofMirador de Riba-roja - Fita de les Tres Províncies - Puntal dels Escambrons Photo ofMirador de Riba-roja - Fita de les Tres Províncies - Puntal dels Escambrons

February 8, 2021
February 2021

near Almatret, Catalunya (España)

Caminada sota la pluja pel terme d'Almatret, al sud del Segrià. El trajecte és íntegrament per pista asfaltada o bé de terra. Sortim caminant des del Mirador de Riba-roja amb l'objectiu d'acostar-nos a dos llocs que tenen certa peculiaritat geogràfica.

Anem primer en direcció a la Fita de les Tres Províncies (Lleida, Tarragona i Saragossa), es tracta d'una fita de pedra d'origen incert que en realitat marca el límit municipal entre els municipis d'Almatret (Segrià), Riba-roja d'Ebre (Ribera d'Ebre) i Faió (el Matarranya). Es troba enmig d'una clapa de bosc.

Desfem part del camí i marxen cap el Puntal dels Escambrons, un cim amb un gegantí vèrtex geodèsic que ha estat homologat com sostre comarcal del Segrià. No som ben bé davant d'un cim en sentit estricte, ja que el vèrtex es troba a la vora del camí gairebé i està mancat de visibilitat. Per sort a pocs metres del cim tenim el Mirador de la Presa o Mirador del Puntal dels Escambrons, des d'on es gaudeix d'una excel·lent panoràmica.

La passejada pels camps i les vistes des dels dos miradors, compensen amb escreix el petit esforç d'aquesta fàcil caminada.