Mirador de la Pena, Font dels Boixets i Cova de Fra Marginet des de Poblet

Photo ofMirador de la Pena, Font dels Boixets i Cova de Fra Marginet des de Poblet Photo ofMirador de la Pena, Font dels Boixets i Cova de Fra Marginet des de Poblet Photo ofMirador de la Pena, Font dels Boixets i Cova de Fra Marginet des de Poblet

November 17, 2023
November 2023

near Poblet, Catalunya (España)

Recorregut de la ruta:
Aparcament del Monestir de Poblet, seguint la carretera passem per la Font de l'Abat Siscar d'on brollen aigües sulforoses i ferruginoses. Tot seguit arribem a l'entrada del barranc de La Pena, seguint la pista forestal passem per la Pedrera de l'Escolta i més amunt trobem el Pou de Gel. Aquest pou es de grans dimensions i es va construir una vivenda de dues plantes al seu interior a inicis del segle XX, ara en ruïnes. Seguim camí per arribar a la Font de la Roca Roja i una mica més amunt a La Casa Forestal De La Pena. Una edificació molt bonica i singular construïda a començaments del segle XX, aa seva funció era allotjar els enginyers forestals, guardes i treballadors que treballaven en al recuperació del bosc. S'hi poden veure alguns exemplars de sequoia plantades durant la decada de 1960 i darrere la casa també hi ha una bonica bassa d'aigua.
Després de gaudir d'aquest preciós indret ens enfilem al Mirador de la Pena passant abans per la font del Deport. Un cop dalt gaudim d'unes vistes impressionants, com que bufa un fort vent i l'atmòsfera està molt neta es poden veure clarament els cims del Pirineu. Baixem pel mateix sender i en arribar a la pista ens dirgim cap a l'esquerra direcció la Font dels Boixets. Gairebé davant de la font agafem un sender a la dreta que ens porta a la Cova de Fra Marginet i la Font del Colom en un llarg però suau descens que acaba sortint a una pista forestal que seguim en sentit baixada fins el fons del barranc de la Pena, tornant a enllaçar amb la pista per on hem començat la ruta.

Es una ruta fàcil de fer, els senders son de bon caminar i estan ben senyalitzats fins la Font dels Boixets