Mirador de Gresolet - Rasa de Cortils

Photo ofMirador de Gresolet - Rasa de Cortils Photo ofMirador de Gresolet - Rasa de Cortils Photo ofMirador de Gresolet - Rasa de Cortils

April 29, 2017
April 2017

near Saldes, Catalunya (España)

Ruta essencial per gaudir del Paratge Natural d'Interès Nacional del Massís del Pedraforca i del Parc Natural del Cadí-Moixeró, sortint des del Mirador de Gresolet, als peus d l'imponent Pedraforca, i arribant fins la Portella de Cortils, que dóna pas a la Rasa de Cortils.
L'idea era arribar al cim del Pic de Costa Cabirolera (2.604), la muntanya més alta de Barcelona, però les males condicions de la neu caiguda ens van fer recular a la Portella de Cortils.
Tot i així, el track permet enllaçar el PR-124 des de Prat Llong i la Serra Pedregosa amb el GR-150-1 a l'alçada de la Cabana de Cortals de Cortils i aqui poder agafar direcció Est cap el Pas dels Gosolans, o direcció Oest cap el Pic de Costa Cabirolera.
A l'aparcament del Mirador de Gresolet només cal seguir el PR-124, la pista ampla que va flanquejant el Pedraforca cap a l'oest per la seva cara nord, fins arribar al Collell i al Coll de les Bassotes. Aqui cal abandonar la pista ampla i seguir el mateix PR-124 que s'enfila a l'esquerra cap a la Serra Pedregosa.
Un cop arribats a Prat Llong, unes marques de color vermell fan girar a l'esquerra cap a la cresta on es troba la Portella de Cortils que obre pas a la Rasa de Cortils. Seguint aquest camí s'arribaria finalment a la Cabana de Cortals de Cortils.