Mintxateko arroila-Lutoa-Lakartxela-Otsogorrigaine-2023-08-16.

Photo ofMintxateko arroila-Lutoa-Lakartxela-Otsogorrigaine-2023-08-16. Photo ofMintxateko arroila-Lutoa-Lakartxela-Otsogorrigaine-2023-08-16. Photo ofMintxateko arroila-Lutoa-Lakartxela-Otsogorrigaine-2023-08-16.

August 18, 2023
August 2023

near Uztarroz, Navarra (España)

Ruta circular desde Uztarroz pasando por:
- Port de Belhay
- Lakartxela
- Portillo de Sotalepoa
- Portillo de la Pista
- Otsogorrigaina

Mintxateko arroilara doan pisttik abiatu ginen. Horretarako baimena erosi behar da esteka honetan: https://venta.vallederoncal.es/tienda/pase-diario-a-pistas-y-caminos-de-la-zona-de-roncal/.
Ez ohiko bidea da Lakartxelara joateko eta nahiko ezezaguna erranen nuke, wikilocen ibilbide gutti daude eta. Behin pistatik aterata eta Lutoako zirko ederrean sarturik, ez dago bidexenda zehatzik baizik eta abereak egindakoak eta maiz, altuera hartzeko, xenda batetik bertzera pasatu behar da ez despistatzeko.
Lakartxelak eskeintzen duen ikuspegia zoragarria: Petretxema, Hiruerrege Mahaia, Midi, Auñamendi, Ori...Bueltan, Belaiko lepotik Soralepora pasatu eta hantxe Gr12ko markak hartu eta hurrengo lepora joan ginen Uthuroidenetako lepora, Baratzea mendia huts eginez; pausu txarra bazegoela eta ez arriskatzea nahiago izan genuen. Eta Otsogorrigainerako malda, a ze pareta kozkorra bai igotzeko nola jausteko. Dena alkabelarra, kontuz bustia balego, ez da gomendagarria. guk zortea izan genuen idorra baizegoen eta ez ginen apenas irristatu.

Preciosa ruta a Lakartxela por el circo de Lutoa comenzando en la pista de acceso a la foz de Mintxate. Aviso: hay que comprar autorización de acceso a la pista. Dejo el enlace: https://venta.vallederoncal.es/tienda/pase-diario-a-pistas-y-caminos-de-la-zona-de-roncal/. Aparcamos al lado de una borda cuando la pista empieza a empeorar. Tras la salida del bosque y coincidiendo casi con el final de pista se llega a la cabaña de Lutoa desde donde se aprecia el circo que lleva el mismo nombre. Vamos ganando altura por los senderos hechos por los animales lo que hace que haya que ir pasando de uno a otro para no despistarse. En el collado de Belai topamos con un pastor de Mendikota y su rebaño de 1800 ovejas, casi nada. Las vistas desde Lakartxela son espectaculares aunque desde el norte se acerque la niebla. De regreso vamos hasta el collado de Soralepo donde están el mojón 249. Aquí optamos por coger la Gr12 y no hacer la cima de Baratzea pues hemos leído que hay algún paso bastante aéreo. Llegados al collado de Uthuroidenetako lepoa, tenemos frente a nosotros la pared de Otsogorrigaine. Subida potente y bajada no digamos. Abstenerse si la hierba estuviera mojada.
En fin, ruta preciosa, poco transitada. Que sirva esta para que haya una más en ese lugar.

PictographMountain pass Altitude 4,866 ft

PictographMountain pass Altitude 5,367 ft

PictographMountain pass Altitude 5,643 ft

Hasiera eta bukaera.

Lakartxela 1982 m

PictographWilderness hut Altitude 4,585 ft

Lutoako aterpea.

Lutoako zirkoa

Oihanetik ateratzen - saliendo del bosque

Otsogorrigaine 1922 m

PictographMountain pass Altitude 5,293 ft
Photo ofPostea. Uthurourdinatako portillua. Photo ofPostea. Uthurourdinatako portillua. Photo ofPostea. Uthurourdinatako portillua.