Photo ofMina de ferro de Llorts, Ordino, La Massana, Andorra la Vella i Escaldes Engordany Photo ofMina de ferro de Llorts, Ordino, La Massana, Andorra la Vella i Escaldes Engordany Photo ofMina de ferro de Llorts, Ordino, La Massana, Andorra la Vella i Escaldes Engordany

March 31, 2019
March 2019

near Llorts, Ordino (Andorra)

SORTIDA: Una sortida espectacular seguint el riu La Valira del Nord des de Llorts fins a Andorra la Vella, per al seu recorregut per la ruta del ferro, el camí Ral d'Ordino el camí ral de La Massana a Andorra la Vella i per finalitzar el Rec de Solà.

DIFICULTAT: Fàcil. És una sortida sense cap pujada, el desnivell positiu és de 8 metros, tot i que el quilometratge és moderat gairebé 15 km però com és tot de baixa i sempre per camí fàcil la converteix en una ruta fàcil acte per tothom.

TRANSPORT A LA SORTIDA: Fem servir el transport públic.
Arribem a les mines de ferro de Llorts amb transport públic.
Agafem la línia 6 de la línia interurbana Andorrana que fa el recorregut Andorra la Vella - Ordino, agafem el bus des d'una de les parades d'Andorra la Vella: 5001 Príncep Benlloc, 5002 Plaça Guillemó, 5004 La Creu grossa, 5008 Rotonda o les parades 5009, 5011, 5010, 712, i 722.
En arribar a Ordino baixem a la parada "303 Camp de la temada" i des d'allar baixem a la rotonda i pugem direcció a l'oficina d'informació fins a la parada "304 la Closa" on agafem el bus parroquial d'Ordino - El Serrat. Fins a la parada "371 Les Mines de Llorts".

RECORREGUT: Des de les Mines de ferro de Llorts, comencen la sortida baixant per al camí del ferro on trobem una font i unes escultures i figures fetes de ferro, una vegada acabat el camí del ferro seguim baixant per al costat del riu La Valira del Nord i passem per Arans, La Cortinada on passem per l'ermita de Sant Martí de la Cortinada, Ansalonga, després de passar el Càmping d'Ansalonga agafem una vorera al costat de la carretera fins a arribar a Ordino on agafem el camí ral i en ell parem a esmorzar al costat del riu, després passem per l'ermita de Santa Bàrbara d'Ordino i seguim cap a la Massana també per una vorera al costat de la carretera en arribar a La Massana agafem el camí Ral què ens durà fins a Andorra la Vella passant per l'ermita de Sant Antoni el pont de Sant Antoni, la Font de la Grella i el rec del Solà en arribar al km 13,5 en la cruïlla què ens trobem si seguim per la dreta, faríem el camí del rec del Solà amb la seva totalitat, nosaltres vam seguir cap a l'esquerra i després de baixar un parell de trams d'escales en plantem al centre d'Andorra la Vella per acabar la sortida pugem per l'avinguda principal de la zona comercial fins a Escaldes Engordany i fins a arribar a l'Hotel.

PictographMine Altitude 4,299 ft

Mines de ferro de Llorts

PictographBus stop Altitude 4,282 ft

PictographRiver Altitude 4,231 ft

PictographWaterfall Altitude 4,234 ft

Salt d'aigua

Photo ofFigures de ferro pont amb escultura i grup de escultures Photo ofFigures de ferro pont amb escultura i grup de escultures

Figures de ferro pont amb escultura i grup de escultures

Escultures i figura de ferro

PictographMonument Altitude 4,176 ft

Casa amb figura al interior

Figures de ferro

PictographRiver Altitude 3,570 ft

Riu la Valira del Nord

PictographBridge Altitude 3,502 ft

Pont per travessar el riu

Riu la Valira del Nord

PictographRiver Altitude 3,381 ft

Photo ofErmita i pont de Sant Antoni de la Grella Photo ofErmita i pont de Sant Antoni de la Grella Photo ofErmita i pont de Sant Antoni de la Grella

Ermita i pont de Sant Antoni de la Grella

Photo ofFont de la Grella al camí del Rec del Solá Photo ofFont de la Grella al camí del Rec del Solá Photo ofFont de la Grella al camí del Rec del Solá

Font de la Grella al camí del Rec del Solá

Estem al camí del Rec del Solá un camí amb banc per descansar ien llum per passejar per la nit

Lloc per modificar la ruta

Si girem a la dreta seguim el Rec del Solá a l'esquerra baixem al nucli urba