Milli Park Kanyon yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

Photo ofMilli Park Kanyon yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofMilli Park Kanyon yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofMilli Park Kanyon yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

November 24, 2015
November 2015

near Güzelçamlı, Aydın (Türkiye)

Botanik Yolu ve Olukdere Kanyonu

Bugün Dilek Yarımadası Mili Parkı’nda Botanik Yolu ve Oluklu Kanyon’da yaklaşık 15 km. kadar yürüdük. Hava o kadar güzeldi ki; masmavi deniz, bizi kıyısına doğru çekti. Dilek Yarımadası, ziyaretçi girişinden itibaren Aydınlık, Kavaklıburun ve Karasu koyları ziyarete açık alanlar olarak tanımlanmış. İki manastır yıkıntısının da bulunduğu daha içerilere girmek için herhalde özel izin almak gerekiyor. Karasu Koyu çıkışındaki Askeri Bölge’nin girişindeki uyarıcı levhada görevlilerden başka diğer kişilere girişin yasak olduğuna dair bir açıklama yer alıyor. Oluklu Kanyon ise, Milli Park içindeki asfalt yol üzerindeki girişten itibaren yaklaşık 15 km.lik bir yürüyüş parkuru sonrası Eski Doğanbey (Domatia) Köyü’ne dek ulaşıyor. Biz daha önceki yürüyüşlerimizden birinde Domatia Köyü’nden başlayarak Karakol Geçidi’ni aşmış ve Dilek Yarımadası’nın kuzey yüzüne doğru dönerek, 9 km. levhasına kadar yürümüştük. Bu kez Kalamaki’den başlayarak kanyonun içinden geçip 1.havuzun bulunduğu 6 km. levhasına kadar yürüyebildik.

Devamı: http://dagakactim.blogspot.com/2015/11/dilek-yarimadasinda-dolasirken-3.html

• özgür akşakar Jul 17, 2021

Merhaba, İzmir'den bir bisiklet turu planlıyorum. Aslında amacım yarımada çevre turuydu, özellikle Nero koyu tarafı ama yasaklı bölgeymiş. İlk defa geleceğim için, Güzelçamlı tarafı mı yoksa Eski Doğanbey köyü tarafından bisiklet turuna başlayayım, Sizin öneriniz belirleyici olacak, çünkü arabayı bırakıp, bisikletle doğaya karışmak istiyorum. Teşekkürler...