Millà-Puig de Millà-Conclues-Barranc del Rei-Cova de Millà

Photo ofMillà-Puig de Millà-Conclues-Barranc del Rei-Cova de Millà Photo ofMillà-Puig de Millà-Conclues-Barranc del Rei-Cova de Millà Photo ofMillà-Puig de Millà-Conclues-Barranc del Rei-Cova de Millà

April 2, 2023
April 2023

near Àger, Catalunya (España)

Temps total en moviment 4 hores 10 minuts.
Podríam definir-lo com "complicat" ja que entre els wpt.9 i el 10 i l'anada i tornada (opcional) a la cova de Millà (wpt.13), no hi ha cap sender/corriol, cal fer lo que jo en dic "senglarisme" .
Abans d'arribar al Puig de Millà passarem a tocar de la Cova del Biot del Paraire (mà esquerre del sender), cavitat accessible i força gran. Cal portar alguna mena de llum.
Després d'assolir el Puig ens arribem a dalt de la cinglera de les Conclues de Millà. Espadat impressionant damunt del pantà de Cañelles.
A partir d'allí anirem carenejant la cinglera direcció sud fins un punt (aproximadament wpt.9) ón , continuant mateixa direcció, és una baixada "campi qui pugui" fins arribar al llit del barranc del Rei (wpt.10) . Són aproximadament uns 500 metres de baixada arbustiva.
Abans d'anar-hi vaig trobar tres tracks que passaven per aquest indret, però cap passa exactament pel mateix lloc, cadascú va triant per ón li sembla més idoni passar. Jo en vaig fer anar un dels tracks cóm a base peró una vegada allí et vas movent per ón l'instint et guia, fiant-te una mica del track de l'usuari que el va gravar i penjar.
Una vegada arribat al llit del barranc es troba les restes de un sender que, a mesura que anem ascendint barranc amunt, acaba convertint-se en una antiga pista que es nota poc usada, però molt bonica de trepitxar.
En un punt ón trobem restes de un foc i un bastó clavat i, seguint el mateix track de la baixada anterior, ens endisem direcció oest, camp a través, fins arribar al Corral del Vilot i la Cova de Millà. No hi ha sender, algunes fites però cal seguir el track, sino no trobareu la cova/avenc. És un pou de un s 4/5 metres que acaben en un replà, ón neix una figuera, i en un racó és veu el forat que s'endinsa/baixa. Curiosament aquest forat està tancat amb una reixa (?).
Retornats al camí principal ja és fàcil, seguir track i indicacions.
En el wpt.19, ón abandonem pista girant a la dreta, en els primers metres no hi ha definit corriol, però hi ha bones fites.
Important:
Practicar alpinisme, senderisme, trams equipats, vies ferrades, barrancs, escalada, bicicleta de muntanya, i qualssevol activitat relacionada amb la natura, no està exempta de risc.
Condicions externes com la climatologia ò personals (estat físic ò mental) dels participants, poden alterar el desenvolupament de l’aventura.
Els comentaris d’aquesta ruta/track són merament informatius/orientatius, i també estan condicionats pel punt de vista de l’autor.
El pas del temps i fenòmens atmosfèrics poden haver deteriorat/malmès camins i/o material instal·lat.
L’autor d’aquesta ruta no és fa responsable davant de qualssevol incident que pugui passar a qui voluntàriament ò induït la realitzi.