Miljakovacka suma: Od opstine Rakovica do Manastira Rakovica

May 2, 2016
October 2010

near Rakovica, Central Serbia (Serbia)

Lagana setnja za sve Beogradjane. Staza pocinje kod crkve Svetih Apostola Vartolomeja i Varnave pored opstine Rakovica i zavrsava u Manastiru Rakovica. Kruzna staza oko sume je odlicno markirana i markacija pocinje odmah iznad crkve gde smo krenuli, s tim da markacija ne vodi do Manastira vec samo oko sume. Sama suma je gusta i ispresecana raznim puteljcima odlicna je za voznju bicikla jer nema jakih uspona a na vrhu brda je zaravnjeni deo prosaran mirisnim cetinarima. Izlaskom iz sume spusta se prema asfaltnom putu pod dno Strazevice koji vodi do Manastira Rakovica u kome je sahranjen Patrijarh Pavle. Sam Manastir zivi u jednoj posebnoj celini i zajednici koja odise sasvim neobicno pa ce se i sami beogradjani koji nisu bili u njemu iznenaditi. Preko puta manastira nalazi se izvor Svete Petke.

Do sume se lako stize gradskim prevozom linijama 3,37,47,48,50,54,59.

PictographReligious site Altitude 361 ft

Manastir rakovica

PictographReligious site Altitude 328 ft

Hram Svetih Apostola Vartolomeja i Varnave

PictographTree Altitude 617 ft

Basta i prodavnica interesantnog bilja