Milići (Zagvozd) -Sv.Jure, Biokovo

May 28, 2020
June 2013

near Babani, Splitsko-Dalmatinska (Hrvatska)

Selo Milići, na oko 480 metara n/v smješteno je oko 3 km istočno od Zagvozda. Skretanje u selo je kod betonske autobusne čekaonice na državnoj cesti D62 sa koje se skreće desno (na skretanju se nalazi i malena tabla sa natpisom Sv. Jure)
Skrenemo u selo i nakon 100 metara na mjestu odvajanja dvaju puteva skrenemo gornjim (lijevim) do raskrižja ceste poviše kuće Ante Milića – Lule (prva kuća u selu). Na ovom mjestu postoji mogućnost parkiranja automobila. Tu na proširenju (križanje seoskih puteva) skrenemo lijevo iza kućice (mala priručna ostava, krov pokriven ravnom betonskom pločom), te iza kućice lijevo slijedimo stazu (stotinjak metara između dva suhozida) koja vodi ravno istočno, pa skreće desno i ravno naprijed prema planini. Staza najprije ide istočno pa onda skreće oštro desno te na 550 m.n.m. prelazi preko novog makadamskog požarnog puta. Nakon 20 minuta staza ulazi u šumu i njome nastavlja do Očijeskih bunara (tri bunara s vodom, zbog sigurnosti potrebna dezinfekcija) na oko 1130 mn/m. Do bunara je potrebno oko 1,45 sati. Od bunara staza vodi gore naprijed po strmoj goloj padini, da bi opet za kratko ušla u šumu iz koje izlazi na Razvalu (padina ispod samog vrha na nm/v oko 1400 m), te ravno naprijed po markaciji na Imotsku okuku (na asfaltnoj cesti) i na sam vrh. Sv. Jure je najviši vrh Biokova i drugi po visini u Republici Hrvatskoj. Dio je Biokovske planinarsk staze (BPS). To je kamenit vrh s malom zaravni na kojem je u ograđenom prostoru velika zgrada televizijskog i telekomunikacijskog odašiljača. Sama vršna točka, označena geodetskim stupom, nalazi se u ograđenom prostoru i nije dostupna planinarima. Izvan ograde nalazi se kapela sv. Jure. Pored kapelice, južno s desne strane na kamenu, nalazi se natpis s imenom vrha, nadmorskom visinom, a u kamen je ugrađen i žig za kojeg je potreban jastučić sa tintom.S vrha se pruža izvanredan vidik na biokovsku visoravan i njezine nebrojene ponikve, a za lijepa vremena vidi se Imotsko polje i preko mora obrisi Apeninskoga gorja u Italiji.

Za noćenje na Biokovu planinarima koji posjećuju Sv. Juru na raspolaganju je planinarska kuća Pod Sv. Jurom, te malo dalje planinarski dom Vošac i planinarska kuća Slobodan Ravlić na Lokvi (sve kuće su kontrolne točke obilaznice Hrvatske pl. kuće).