Milany 💯 cim

September 15, 2019
September 2019

near Vallfogona, Catalunya (España)

CASTELL DE MILANY
El Castell de Milany fou un termenat al cim del Milany, un puig que domina la vall que comunica Vallfogona amb la plana de Vic.
Es tracta del castell català bastit a una major alçada.Avui dia l'estat és de ruïna, pero esta en restauració i és al límit municipal entre Vallfogona i Vidrà i ha estat catalogat com a be cultural d'interés nacional.

La ruta que voliem seguir començava molt més amunt, però no hem tingut en compte que la pista només es apta per a 4x4. Aixi que toca chupar 3km de pista pedregosa, i per sort trobem un atajo que retalla totes les curves. S'hi endevina una sendera que hem reforçat amb fites. A partir de la pista, seguim sense perdua les marques grogues i de GR .
A dalt, trobem una valla electrificada, per experiència pròpia se que esta conectada. Però hi ha una porta( no l'he vist).
Al capdamunt hi trobem el cartell de respectar el entorn i tots els estris de feina de construcció. Tenint en compte el canvi de temps i la pluja , un eixam de milions de mosques alades carnivores i salvatges.
I a mes, amb pluja el cami es enfangat i de baixada es un patinatge.

Només advertir que hi ha.molta pista.

PictographInformation point Altitude 3,598 ft

PictographRisk Altitude 5,033 ft

Es pot anar a la dreta fins al final de la valla, i trevessar al altre costat de les dues valles.