Photo ofMikri Ziria 17/10/2020 Μικρή Ζήρεια Κεφαλάρι - Κορυφογραμμή - Στέκος - Ντουσιάς - Ισώματα - Κεφαλάρι Photo ofMikri Ziria 17/10/2020 Μικρή Ζήρεια Κεφαλάρι - Κορυφογραμμή - Στέκος - Ντουσιάς - Ισώματα - Κεφαλάρι Photo ofMikri Ziria 17/10/2020 Μικρή Ζήρεια Κεφαλάρι - Κορυφογραμμή - Στέκος - Ντουσιάς - Ισώματα - Κεφαλάρι

Very difficult
October 18, 2020
October 2020

near Kefalárion, Peloponnese (Greece)

Σε μια προηγούμενη ανάβαση στη μικρή Ζήρεια παρατηρούσαμε την εντυπωσιακή κορυφογραμμή νοτιοανατολικά όπως φαίνεται από την κορυφή Ντουσιά. Είχε ήδη προστεθεί στα πλάνα μας. Ψάχνοντας, η αλήθεια είναι ότι δεν υπήρχαν πληροφορίες για τη διαδρομή αυτή. Ο σκοπός ήταν να ξεκινήσουμε από το Κεφαλάρι και να προσεγγίσουμε την κορυφογραμμή. Αυτό ήταν και το πιο δύσκολο καθώς δεν υπάρχει κάποιο μονοπάτι και έτσι μελετήσαμε τις πιθανές διαδρομές. Βλέποντας το βουνό ΝΔ από το Κεφαλάρι παρατηρήσαμε ότι υπάρχει ένα ρέμα το οποίο ανεβάζει σχεδόν μέχρι τα μισά της διαδρομής. Φαινόταν η μόνη επιλογή καθώς το τμήμα αυτό είναι γεμάτο με πυκνή χαμηλή βλάστηση και ουσιαστικά αδιαπέραστο. Στο τέλος του ρέματος ακολουθεί ελατόδασος.

Ξεκινώντας από το Κεφαλάρι, κινούμαστε ΝΔ προς το χωματόδρομο και νότια μέχρι να προσεγγίσουμε την αρχή του ρέματος. Στο σημείο αυτό θα ταλαιπωρηθούμε για 30-40μ περνώντας από πουρνάρια και χαμηλή βλάστηση. Το ρέμα ανηφορίζει για 300μ καλύπτοντας 200μ υψομετρικής . Να σημειώσουμε ότι στο ρέμα υπήρχε ένα σημάδι (κούκος). Μπαίνοντας στο ελατόδασος, η ανάβαση συνεχίζεται με έντονη ανηφόρα προς την ίδια κατεύθυνση όμως, όπως ελπίζαμε, δεν έχουμε τα εμπόδια της χαμηλής βλάστησης. Σε 400μ και καλύπτοντας άλλα 230μ υψομετρικής θα συναντήσουμε αριστερά μας ένα βράχινο τοίχο και θα συνεχίσουμε την πορεία μας στη ρίζα του βράχου. Η ανηφόρα γίνεται πιο ομαλή, η κατεύθυνση σταδιακά αλλάζει προς νότο και πολύ σύντομα θα έχουμε προσεγγίσει την κορυφογραμμή.

Κινούμενοι πάνω στην κορυφογραμμή, το δάσος αραιώνει σταδιακά και στο επόμενο 1,5χλμ θα έχουμε διασχίσει ένα «πέταλο» με ΝΔ-Δ-ΒΔ πορεία ανεβαίνοντας μέχρι τα 1750μ στη θέση Στέκος. Είμαστε πλέον σε αλπικό πεδίο και σύντομα θα πρέπει να περάσουμε από ένα στενό τμήμα της κόψης (περίπου 40μ). Από τα δεξιά υπάρχει γκρεμός 15-20μ και από αριστερά βράχια χωρίς πρόσφυση (σαν πλάκες) με μεγάλη κλίση. Το πέρασμα είναι στενό, αρκετά εκτεθειμένο και δεδομένων των συνθηκών (πολύ δυνατός άνεμος και βρεγμένα βράχια από ψιλόβροχο την προηγούμενη ώρα) περάσαμε το σημείο από δεξιά και πιό χαμηλά.

Βλέπουμε πλέον το τελευταίο τμήμα της κορυφογραμμής περίπου στα 1850μ. Το πρώτο κομμάτι του βράχου είναι πιο απότομο και για τους ίδιους λόγους παρακάμφθηκε από δεξιά. Η «ράμπα» ανηφορίζει έντονα και λίγο πριν την κορυφή κινηθήκαμε ξανά πάνω στην κορυφογραμμή. Έχοντας ολοκληρώσει τη διαδρομή διαπιστώσαμε ότι σε όλη την κορυφογραμμή δεν υπάρχουν σοβαρά εμπόδια. Στα 2 δύσκολα σημεία (στενό πέρασμα και το πρώτο τμήμα της κόψης στη συνέχεια) χρειάζονται καλές καιρικές συνθήκες και κατά τη γνώμη μας μέσα ασφαλισης, διαφορετικά και τα 2 μπορούν να παρακαμφθούν από δεξιά με ασφάλεια.

Η κατάβαση έγινε μέσω της κλασσικής διαδρομής, από το διάσελο κορυφών Ντουσιάς και Χιόνι μέχρι το μικρό οροπέδιο, στη συνέχεια μέσω του μονοπατιού μέχρι το πηγάδι Μούτσιου στα Ισώματα και τέλος, από το οροπέδιο μέσω του μονοπατιού στο Κεφαλάρι.

Η ανάβαση είναι απαιτητική και προϋποθέτει πολύ καλή φυσική κατάσταση. Στο πρώτο τμήμα, από το ρέμα μέχρι την κορυφογραμμή καλύπτονται 500μ υψομετρικής σε 1 μόλις χιλιόμετρο απόστασης και η συνολική υψομετρική σε 4 χιλιόμετρα..

Αρχή ρέματος

Το τελευταίο τμήμα της διαδρομής μέχρι την κορυφογραμμή δεξιά από τον βράχο

Διάσελο μεταξύ κορυφών Ντουσιάς και Χιόνι

Μικρό οροπέδιο

Κορυφή Ντουσιάς

Πηγάδι Μούτσιου

Πηγάδι Μούτσιου στη θέση ισώματα στο οροπέδιο της μικρής Ζήρειας.