Μικρή Ζήρεια (Διάσχιση Κορυφών)

13 mi
November 24, 2019
November 2019

near Kefalárion, Peloponnese (Greece)

Κυκλική διάσχιση των κορυφών της Μικρής Ζήρειας, με αφετηρία και τερματισμό το καταφύγιο της Ε.Ο.Φ., λίγο έξω από το χωριό Κεφαλάρι.
Ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια του μονοπατιού και τις κορδέλες (όπου υπάρχουν στα δέντρα), βγαίνουμε στο Πηγάδι του Μούτσιου στα Ισώματα.
Στη συνέχεια ακολουθούμε το όμορφο, ανηφορικό μονοπάτι που φεύγει πίσω από το πηγάδι και διασχίζει ένα όμορφο ελατοδάσος μέχρι το χαρακτηριστικό διασελάκι στα 1.600 μέτρα υψόμετρο.
Από εκεί πιάνουμε την ράχη στ' αριστερά μας για να βγούμε μέχρι την κορυφή Ντουσιάς (2.086 μ.), την πρώτη από τις τέσσερις κύριες κορυφές του βουνού.
Ακολουθώντας κατεύθυνση Δ-ΒΔ, περνάμε το διάσελο Χιόνι-Ντουσιάς και μετά από σύντομη ανάβαση βγαίνουμε στο πλάτωμα της κορυφής Χιόνι (2.17 μ.), της ψηλότερης του βουνού.
Χωρίς σήμανση να μας καθοδηγεί, κινούμαστε πλέον με κατεύθυνση Δ. Περνάμε από την Ανώνυμη κορυφή (2.083 μ.) πριν ξεκινήσουμε την μικρή κατάβαση προς το διάσελο Τσούμας-Ανώνυμης.
Με την ανάβαση στην κορυφή Τσούμα (2.021 μ.) ολοκληρώνεται το καρέ των κορυφών της Μικρής Ζήρειας και ξεκινάει ο μακρύς δρόμος της κατάβασης.
Στην αρχή κινούμαστε πάνω σε ράχη με κατεύθυνση Β και στη συνέχεια κατηφορίζουμε απότομα στην κοίτη του ρέματος της Μακριάς Χούνης.
Μπαίνουμε σε όμορφο σημαδεμένο (κίτρινα σημάδια) μονοπάτι μέχρι έναν δασικό δρόμο που οδηγεί στα Ισώματα, τον οποίο και ακολουθούμε.
Μετά από 2,5 χιλιόμετρα αφήνουμε τον χωματόδρομο για να κινηθούμε στα δεξιά, ανάμεσα στα έλατα, με κατεύθυνση μέχρι το Πηγάδι του Μούτσιου.
Επιστροφή από τα ίδια στον ξενώνα της Ε.Ο.Φ.