MiJee 20141004

October 13, 2014
October 2014

near Housse, Walloon (Belgique)

Start aan het fort van Barchon, richting autosnelweg, even verder rechtsaf en afdalen via verschillende paadjes tot in de vallei van de Julienne. Deze vallei blijven volgen tot aan het recreatiedomeintje "Les étangs de la Julienne".
Via een korte maar steile klim de vallei uit en door de velden richting Dalhem.
Afdalen in de vallei van de Bolland en de Berwinne. In Dalhem aan de hoofdweg richting Barchon oversteken en de trappen op tot aan de hoofdstraat in het centrum van het dorpje. Blijven stijgen en net buiten het dorp rechtsaf een dalend pad volgen tot in de vallei, linksaf. De treinspoorbedding (vanaf de tunnel) stijgend volgen voorbij een lange bocht naar rechts, een straat oversteken en even voorbij een poort/brug rechts uit de holle weg klimmen en via een poortje een veld in. Schuinlinks aanhouden en via een poortje een boomgaard in. Zelfde richting aanhouden en voorbij enkele huizen afdalen naar het cenrtum van het gehuchtje. Op de hoofdbaan even naar links en daarna schuinrechts de velden in. De Bolland even stroomopwaarts volgen en aan enkele huizen de stijgende weg volgen recht naar de mijn van Blegny. Via de poort aan de achteringang kan je het domein bezoeken. Terug aan de poort verdergaan en even verder rechtsaf langs enkele huizen en door de velden tot aan een asfaltweg, linksaf. In een bocht rechtdoor, langs een oprit van een huis af en terug de velden in. Afdalen tot in de vallei en vervolgens de Bolland oversteken en even verder tussen een heg en een weide een stijgend pad volgen en de velden in. De weide schuin oversteken en via een poortje een valleitje inwandelen. Het kleine beekje stroomopwaarts blijven volgen. De 3de mogelijkheid naar rechts een stijgend pad tot aan een drukke weg. Oversteken en het pad evenwijdig aan de drukke baan volgen. Je loopt tot aan de draad van het fort van Barchon. Het pad volgt de draad rondom het domein van het fort tot aan de achterzijde. einde wandeling.