Mıhlı Çayı Doğa Yürüyüşü (Darıdere Tabiat Parkı'nın Alt Kısmı) (Kaz Dağları)

Photo ofMıhlı Çayı Doğa Yürüyüşü (Darıdere Tabiat Parkı'nın Alt Kısmı) (Kaz Dağları) Photo ofMıhlı Çayı Doğa Yürüyüşü (Darıdere Tabiat Parkı'nın Alt Kısmı) (Kaz Dağları) Photo ofMıhlı Çayı Doğa Yürüyüşü (Darıdere Tabiat Parkı'nın Alt Kısmı) (Kaz Dağları)

1901
August 5, 2020
August 2020

near Tuzlaşı, Çanakkale (Türkiye)

gezintrek ekibiyle birlikte yürüdük.

darıdere tabiat parkı'nın alt tarafında yer alan açık kamp alanımızdan başladığımız yürüyüşe yaklaşık 3 km boyunca toprak yoldan devam ettikten sonra mıhlı çayına indik.
su miktarına bağlı olarak derede suyun içinde yürümeden kayalıklarda ilerlenebilir, biz öyle yaptık. kayalıklarda yürümek kolay değil. yerlerini işaretlediğim birkaç riskli geçiş var. ip, vb. bir şey kullanmadan geçtik ancak doğa yürüyüşüyle arası olmayanlara bu parkuru kesinlikle tavsiye etmem. su yüksekliğine göre bu geçişlerin durumu da değişebilir. zorlandığınız yerde çayda keyif yapıp geri dönmeniz en güvenlisi.
çayın üzerinde birkaç yerde küçük şelaleler var, parkurda işaretledim. ayrıca çok sayıda küçük havuzlar/göletler oluşmuş çay üzerinde, buralarda mıh gibi soğuk suya girilebilir. :)
yaklaşık 2,5 km dere içinde kayalıklardan yürüdükten sonra dereden yola çıkmak için ormanda patikasız ve patikalı 100 mt kadar tırmanan bir rota izledik ve toprak yola çıktık. bu çıkış güzergâhını çok iyi tutturduk, dereden çıkmak için ideal bir rota oldu.
toprak yolda 1,7 km kadar ilerledikten sonra tekrar dere içine indik; gidiş yönünde gördüğümüz kısım değil, yeni bir çay rotası oldu.
yaklaşık 1 km yine dere içinden ilerledikten sonra toprak yola çıkarak, bitiş noktasına kadar 1,5 km bu şekilde devam ettik.

not: 4,7-4,9 km arasında şarjım bittiği için rota noktaları haritaya düzgün basılamadı, düz bir çizgi çekti uygulama buraya. bu 200 metrelik kısımda dere içindeki kayalıklarda bulduğumuz uygun yerlerden ilerleyerek küçük gürlek şelalesi'ne vardık. rota böyle kanyon içlerinde zaten adım adım yol göstermeyecektir, o nedenle önemli bir eksiklik değil.

PictographRisk Altitude 1,965 ft

kayadan riskli iniş. ip, vb. kullanmadan geçtik ama zorlayabilir.

çay üzerinde oluşmuş güzel bir gölet.

PictographRisk Altitude 1,915 ft

riskli geçiş 2

kayaya riskli çıkış. ip, vb. kullanmadan ama kayalara tutunarak, sarılarak geçtik; çok zorlayabilir.

gölet 2

küçük gürlek şelalesi'nin döküldüğü yerde oluşan güzel bir gölet. büyük gürlek şelalesi buradan yaklaşık 1 km daha ilerideymiş ancak biz buradan geri döndük. rotanın devamında daha riskli geçişler olabilir. alternatif olarak o şelaleye çayın tam ters yönünden giden rotalar da var wikiloc'ta.

PictographWaterfall Altitude 1,674 ft

şelale 1 (küçük gürlek şelalesi)

büyük gürlek şelalesi buradan yaklaşık 1 km daha ilerideymiş ancak biz buradan geri döndük. rotanın devamında daha riskli geçişler olabilir. o şelaleye çayın tam ters yönünden giden rotalar da var wikiloc'ta.

yol ayrımı 1

dereden çıkmak için patikasız yerden ormana girip bir süre tırmandık ve bir patikadan devam ederek toprak yola çıktık. dereden yola kadar yaklaşık 100 mt çıkmış olduk.

kapı görünümünde kayalık. güzel bir görüntüsü var.

kanyonu yukarıdan gören güzel manzaralı bir nokta.

orman içinden toprak yola çıkış.

keçiler için yapılmış bir yalak. hortumdan akan sudan biz de faydalandık.

PictographWaterfall Altitude 1,844 ft

şelale 2 (çifte şelale)

küçük şelaleler ve altında/üstünde oluşmuş güzel göletler.