Mığırtepe 2260 m (Uzunziyaret tepesi)

Photo ofMığırtepe 2260 m (Uzunziyaret tepesi) Photo ofMığırtepe 2260 m (Uzunziyaret tepesi) Photo ofMığırtepe 2260 m (Uzunziyaret tepesi)

June 2, 2023
June 2023

near Kozlupınar, Hatay (Türkiye)

Nur Dağlarının (Amanoslar) en yüksek noktası. Dörtyol ve Hassa ilçesinin arasında kalan dağlık alan Bozdağ olarak isimlendirilmektedir. Bu dağların en yüksek noktası ise (2240 metre) Mığır Tepe veya Uzun Ziyaret tepesi olarak isimlendirilmektedir.

Birbirine yakın yükselti de birkaç zirve var. Zirveler arasındaki sırt hattında ihtişamlı uçurumlar mevcut. Zirve manzarası Çukurova, Yumurtalık sahili İskenderun körfezi, Amik Ovası, Kırıkhan-Hassa tarafları ve Suriye toprakları görülebiliyor.
Ufku açık tefekkürü geniş bir zirve.

Zirveye Dörtyol Topaktaş Yaylası veya Hassa ilçesi Söğüt köyü tarafından çıkılabilir. Nisan - Mayıs aylarında çağşır mantarı toplamak için Söğüt köyü ve civar köylerden zirveye gelenler çokça oluyor.

Biz zirveye Dörtyol Topaktaş Yaylası tarafından çıktık. Sabah Saat 6:30 civarında orman yolunda aracımızı bırakıp yürümeye başladık. Orman yolu ilk zirvenin yakınına kadar yaklaşık 2000 metreye çıkıyor.

Zirve sırt hattı boyunca uzanan çok sayıda Tepe var. Tepeler arası iniş çıkış çok. Parçalı bir sırt hattına sahip. Sırt hattı sağlı sollu uçurumlara sahip. Güzel manzaralar seyredilebiliyor.

Saat 12 gibi zirveye ulaştık. Yarım saatten fazla zirvede kaldık. Manzarası çok güzel bir zirve Elhamdülillah. Zirvede milyonlarca, sayısını Allah bilir, uğur böceği ve benzer böcekler vardı. Her yerde uçuşuyorlar bazen yüzümüze çarpıyorlardı. Maşâallah muazzam bir faaliyet vardı.

Dönüşte dağın güneyindeki pınara uğrayıp su aldık. Yatay geçişle zirve hattı sağımızda kalacak şekilde patika boyunca devam ettik. Patika bazen kaybolsada çok zor olmayan bir yatay geçiş. Önce orman yoluna ulaştık. Sonra yolu takip ederek aracımıza 15:30 gibi ulaştık. Elhamdülillah.

UYARI:
Rotalar sadece bilgi amaçlıdır. Hiç bir rotayı birebir takip etmek kesin güvenilir değildir. Gerek oluşturulan rotada aletsel hatalardan veya elle çizimlerden kaynaklanabilecek hatalar, gerekse Rotayı takip eden kişinin Gps cihazının hata yapma ihtimali unutulmamalıdır.

Dağcılık ve yürüyüş tefekkürü bol fakat zor bir faaliyettir. Bedenen ve rûhen hazır olmak gerekir. Soğukkanlı ve sabırlı olmak esastır. Gerekli techizat, iyi bir ekip ve uygun rota, muvaffakiyeti artıracak önemli sebeplerdir.

"GÜZEL GÖREN, GÜZEL DÜŞÜNÜR. GÜZEL DÜŞÜNEN, HAYATINDAN LEZZET ALIR."

"SAN'ATLI BİR ESER, SAN'ATKÂRI ÎCAB EDER." (Risale-i Nur)

Mığır tepe 2260

Orman yolu

• Photo of Gezginler3131
    Gezginler3131 Nov 11, 2023

Bu Rotayı Bir 29 Ekim Sabahı Dörtyol Tarafından Çıktık 6-7 km Dik Rampa Evet Zirvede Erimiş Karlarla Birlikde Anlayamadık Onbinlerce Uğur Böceği vardı.
    Hava Bulutsuz Görüntü Netdi 400 Km uzaklıkta Kayseri Erciyes Daği Silueti ni Arkadaşlarla Gördük .