Photo ofMieres-Sta. Maria del Freixe-S. Miquel de Bustins-Puig de Capell-S.Andreu de Ruïtlles Photo ofMieres-Sta. Maria del Freixe-S. Miquel de Bustins-Puig de Capell-S.Andreu de Ruïtlles Photo ofMieres-Sta. Maria del Freixe-S. Miquel de Bustins-Puig de Capell-S.Andreu de Ruïtlles

April 21, 2011
April 2011

near Mieres, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, Mieres.
Agafarem la carretera que va a Ruïlles i la seguirem fins una mica abans d'arribar a la casa de Cal Sitjar, on agafarem una vella pista (a partir d'aquí i fins a Santa Maria del Freixe, està senyalitzat amb pintura groga), que ens baixarà a creuar el rec i ens anirà pujant primer per una devesa i després per el costat d'uns camps. Més amunt trobarem una cruïlla, seguirem per la que continua pujant (direcció sud-est).
Un bon tros amunt la pista esdeve camí i puja, fent moltes llassades, a buscar la carena de la muntanya, en arribar quasi a dalt trobem una vella pista que seguim en direcció al sud-oest, fins a arribar el caire, on continuem per un camí que ens arriba a la pista que ressegueix el caire i que seguirem en direcció sud-est fins arribar a Santa Maria del Freixe ( Catalunya Romànica, llibre IV, La Garrotxa, pagina 255 ).
Davant de l'església, per la cara nord-oest trobarem el camí (està senyalitzat amb un rètol) que marxa a Sant Miquel de Bustins passant per la font de Ca l'Espardenya. És un camí ben fressat i que té fites que ens seran d'ajuda per seguir-lo. Sant Miquel de Bustins és una església Romànica d'una sola nau i àbsis amb tres finestres. Creuarem el gran prat que tenim el davant en direcció al sud-est a trobar la carretera.
La seguirem fins després de la casa (ruïnes) de les Vinyes on surt una pista (direcció sud-Est) que seguirem fins arribar al Pla de la Quintana. Aquí continuarem una que segueix al sud-est, però una mica més amunt gira al nord-est i en arribar a dalt planeja a l'est fins trobar la pista principal on trobarem una cruïlla. Seguirem per la que puja en direcció al nord-oest fins arribar al caire de la muntanya.
En aquest punt seguirem per una pista molt vella que ressegueix força el caire per la cara obaga fins arribar a dalt del Puig de Capell. És un molt bon mirador de totes aquestes valls, llàstima que les aulines, cada vegada creixen més i van tapant els miradors. Retornarem enrrere fins a la cruïlla de la pista principal que seguirem en direcció sud. Despreciarem les pistes que marxant al sud i al est. Sempre seguirem la principal fins arribar al Collet de Bastarra.
Agafarem una vella pista que surt uns metres del Collet (direcció est) i que de seguida es converteix en un camí que baixa fortament en direcció nord-est. Un bon tros avall trobarem una cruïlla de camins, deixarem el que marxa a l'est i va a can Bastarra i seguirem el que segueix baixant fins trobar una pista forestal que seguirem amb direcció a la casa del Serrat.
Una mica abans de la casa continuarem per una pista vella que la volta i després gira a l'est fins trobar un camí que baixa molt fort a trobar una pista que ressegueix el torrent i que seguirem amb direcció al oest. Pujarem i passarem per el davant de la casa de Can Torrent per continuar per la carretera. Després de creuar el torrent i com uns 70 metres per la cara est tenim la Font de Can Salavia, al costat de la carretera i del torrent, és una meravella.
Seguirem baixant per la carretera fins trobar a una pista que puja per la cara oest a Sant Andreu de Ruïlles. Té dos pilans que ens indiquen que estem entrant en una propietat privada. La pista també te un rètol de gos perillós, sembla que no volen visites. Seguirem doncs la pista (procurant ser el més respectuosos) i passarem per el davant de la casa i anirem a Sant Andreu (Catalunya Romànica, llibre IV , La Garrotxa, pàgina 257).
Un cop visitada pujarem per la pista (més endavant trobarem una cruïlla, seguirem per la que continua pujant fins que gira i marxa al nord, la seguirem fins arribar a la casa de la Fabrega. Continuarem baixant i voltarem per la cara est la casa de Can Sitjar i sortirem a la carretera que ens retornara a Mieres.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Garrotxa zona volcànica.