Photo ofMieres-Serra Palada-Santuari i Castell de Finestres- Sta. Maria del Freixe-Can Salavia Photo ofMieres-Serra Palada-Santuari i Castell de Finestres- Sta. Maria del Freixe-Can Salavia Photo ofMieres-Serra Palada-Santuari i Castell de Finestres- Sta. Maria del Freixe-Can Salavia

February 1, 2013
January 2013

near Mieres, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.
Sortida - arribada: Mieres.

Sortirem de l'aparcament del final del poble (cara sud) i anirem al Mas l'Aulina tot creuant el veïnat que tenim a la cara oest (senyalitzat de les rutes de salut). Després del Mas l'Aulina agafarem la pista forestal (direcció oest) que ens acostarà al Mas Blanc i ens pujarà per tota la Serra Pelada.
En arribar a les envistes de la Casica de l'Obrador trobem una cruïlla de pistes. Seguirem la més vella (és una pista de desemboscar, direcció sud-oest) que ens pujarà a la carena que baixa de la Roca de Migdia. Seguirem la pista que primer va al nord i després gira al sud-oest.
Aquí ens trobem amb la xarxa d'Itinerannia (senyals de pintura groga, que ens acompanyarà fins al santuari de Finestres). En las cruïlles trobareu pals indicadors. Un cop visitat el Santuari, anirem a la cara nord i pujarem per el mig de les roques on ben aviat trobarem el camí fressat que ens portarà al Castell de Finestres.
Retornarem al santuari i el creuarem (direcció sud). A la sortida trobem una cruïlla , agafarem el que marxa a l'est. Després d'una llassada tornem a trobar una nova cruïlla, anirem per el que marxa al nord, és el camí de la Feixa del Cingle que ens portarà al Coll de la Palomera, on agafarem la pista que ens baixarà a la Talaia Ibèrica.
Seguirem baixant per la pista fins que trobem un revolt en la que marxa al oest. Seguirem el camí que marxa per la carena i que ens baixara a trobar novament la pista en el Coll de Pedra Picada. La seguirem un petit tros i agafarem la pista que marxa tot plantejant en direcció a l'est i ens portarà a Santa Maria del Freixe.
Un cop visitada tornarem a la pista que ens porta a la casa de Ca l'Ermita. Per la cara sud-est trobarem una cruïlla de camins, agafarem el que marxa baixant una mica (direcció est, té senyals de pintura groga) que ens portarà a la Portellera d'en Serra. Aquí el camí baixa dret avall seguint el caire de la muntanya (en la baixada creuarem varies pistes de desemboscar), fins que en arribar quasi a baix trobarem una pista que marxa tot baixant primer al nord-oest i després gira a l'est i surt al Camp Gran de la casa de Can Salavia.
Voltarem el camp per la cara sud-est fins que trobarem un pal indicador a prop de la casa de Can Salavia que ensenya el camí (cara sud-est) que baixa a la pista i la font de Can Salavia.
Seguirem per la pista emporlonada fins que a las envistes de Mieres un pal indicador dels Camins de Salut ens guiarà per la Font de Pomereda, la casa de la Cellera , la Font de la Cellera i arribarem a l'aparcament.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Garrotxa Zona Volcànica.

Coll de Pedres Picades

Font de la Cellera

• Photo of netbadi
    netbadi Feb 4, 2013

Una caminada molt maca i ben explicada.
    Gracies.

• Photo of jogago64
    jogago64 Sep 7, 2014

Una buena ruta, bastante fácil de seguir y aunque me he encontrado bastante maleza en el camino, supongo que por las últimas lluvia, no es motivo para dejar de hacer esta preciosa ruta. Un 8 de ruta por ser fácil de seguir y por las vistas. Perfecto gracias por colgarla