MIEIDA D'AUSSAU. ( Midi d'Osseau). Ruta circular.

Photo ofMIEIDA D'AUSSAU. ( Midi d'Osseau). Ruta circular. Photo ofMIEIDA D'AUSSAU. ( Midi d'Osseau). Ruta circular. Photo ofMIEIDA D'AUSSAU. ( Midi d'Osseau). Ruta circular.

August 21, 2019
August 2019

•   4.3 1 review

near Gabas, Nouvelle-Aquitaine (France)

Situat al Pirineu occità el pic de Meida d'Assau ( Midi d'Osseau en francès) s'alça imponent , marcat pel forcat que formen les dues cimes.
La sortida encercla la muntanya per uns paratges bellíssims.
Sense cap dificultat tècnica, però exigent pel desnivell acumulat, centrat principalment en la pujada forta quan deixem la preciosa Vall de Bious i després a l'ascenció del Coll de Suzon.
El punt d'inici és a l'aparcament al costat mateix del Lac de Bious Artigues. Val a dir que primer hi ha un aparcament molt gran a la base d'aquest llac però cal seguir més amunt.
La caminada comença al mateix llac de Bious Artigues en sentit anti-horari. Molt marcat a l'inici i molt freqüentat ja que des d'aquí surten excursions de diferents nivells.
A mesura que anem ascendint per una pista ben marcada i quan arribem a l'inici de la Vall de Bious, oberta i magnífica i sempre amb el Mieida d'Aussau imponent a la vista, el camí deix d'estar tant transitat.
Naltros ens endinsem a la vall en direcció oest, al cap d'una estona trenquem a l'esquerra per un sender que s'encara al Mieida d'Aussau. Val a dir que al trac ens vam passar aquest trencall i veureu l'error. Vigileu perquè en la nostra caminada no hi havia cap pal indicador.
Aquest sender puja molt fort, serpentejant i sempre tenint el Mieida d'Aussau de cara i la preciosa vall a l'esquena. Arribem a un punt que enllacem amb el camí que puja del refugi de Ayous.
Seguim pujant fort en direcció al peu del Mieida d'Aussau.
Arribats al peu del cim hi trobem un petit llac per descansar i preparar-nos per enfilar un dels trams amb més desnivell. El camí segueix un tros molt pedregós, de blocs de pedra, que cal anar salvant fins al Col de Peyreget. D'alt, la vista és magnífica als dos costats del coll. Sempre amb el Mieida d'Aussau al costat.
Veiem el refugi de Pombie al davant, al fons.
Comencem la baixada sense cap dificultat en direcció al refugi però sense arribar-hi, si es vol. El camí trenca a l'esquera en direcció nord pocs metres abans del refugi, per un zona també amb molts blocs de pedra i planejant per la falda de la muntanya del Mieida d'Aussau. Bonic camí fins al Col de Suzon. Des d'aquest punt, surt un sender a l'esquerra que ens portaria al cim del Mieida d'Aussau, naltros seguim el que baixa cap a la vall seguint direcció oest.
Iniciem el descens des del coll sense cap dificultat fins a l'aparcament al llac de Bious Artigues on un bany reconfortant allibera el cansament.

• Photo of polins80
    polins80 Jul 8, 2023

Bona descripció i seguiment de la ruta. És una ruta magnífica!

• Photo of pepmarine
    pepmarine Jul 8, 2023

Si polins80 val la pena la volta. Un paisatge exel·lent.
    Gràcies per la valoració.