مهندرکا تیلار

May 23, 2020
May 2020

near Gāvzan Maḩalleh, Māzandarān (Iran)

مهندرکا تیلار
برای دیدن بلند ترین درخت ایران بلوط بلند مازو با قد حدود 61 متر به منطقه شیخ موسی و گاوزن محله که گویا اسم قدیم آن داو زن محله بوده رفتم و خدارو شکر آقای شیخ از فعالین محیط زیست خراسان هم بصورت تصادفی برای این درخت به این منطقه اومده بودن و با هم برای دیدن درخت رهسپار شدیم . درخت بزرگ سالم و خداروشکر با تاج و شاخ و برگ های تازه و سالم بود. بین راه ییلاق های زیادی وجود داشت که دو تا از چشمه های اونها در دست رس بود ولی ییلاق آخری مهندریکا چشمه نداشت و آب روانی از کنار ییلاق می گذشت که خیلی قابل شرب نبود ولی ما مجبور شدیم کمی بنوشیم چون هوا گرم بود و ذخیره آب ما تمام شده بود. مسیر با شیب ملایم به انتها می رسه و فقط دو جا کمی پر شیب می شه.
شماره تماس بنده اگه سوالی بود 09127767455
با هدف دیدن درختان کهنسال سفر می کنم.

توسکای بلند

• Photo of kamfar
    kamfar Sep 27, 2020

سلام و ارادت
    در خصوص مطالبی که درج نمودین جسارتا ایراداتی وجود داره که بیان میکنم .

1-منطقه ای که رفتین جز جنگل های گاوزن محله بوده و شیخ موسی 20 کیلومتر با اینجا فاصله داره
    2- نام قدیم گاوزن محله داو زن محله نبوده و اگه منبعی در این خصوص دارین خوشحال میشم معرفی کنید
    3- منطقه جنگلی که درخت بلوط مورد صحبت در اون واقع هست "مندرکا" است
    4- مناطق جنگلی که از اونها گذر کردین تا به درخت برسین مراتع جنگلی هستن و ییلاق نیستن
    5- منطقه مندرکا نیز دارای آب شرب سالم هست
    6- فقط در یک بخش ار مسیر شیب نسبتا تند داریم

سوالی بود من در خدمتم و اگر بلد محلی جهت راهنمای مسیرهای محتلف در بندپی و لفور و سوادکوه و آمل نیاز داشتین این شماره تماس من هست