Mezovit / Öküz Yatağı ndan Kaçkar Dağı Kuzey Buzulu

Photo ofMezovit / Öküz Yatağı ndan Kaçkar Dağı Kuzey Buzulu Photo ofMezovit / Öküz Yatağı ndan Kaçkar Dağı Kuzey Buzulu Photo ofMezovit / Öküz Yatağı ndan Kaçkar Dağı Kuzey Buzulu

August 25, 2023
August 2023

near Meretet, Artvin (Türkiye)

Mezovit / Öküz Yatağı’ndan Kaçkar Dağı Kuzey Buzulu

Serkan, Levent ve Ben.
Amacımız; Verçenik, Kemerli Kaçkar ve Altıparmak zirvelerinden sonra, 4. zirve olarak kuzey yönünden Kaçkar Dağı zirvesine ulaşmak ve bir haftalık Doğu Karadeniz faaliyetimizi sonlandırmak.

(Takip ettiğimiz hava durumu raporları Kaçkar Dağı için uzun süredir olumsuz durum gösterdiği için ilk önce yapacağımız Kaçkar dağı zirve faaliyetimizi belki hava durumu düzelir umuduyla sona bırakmıştık.)

24 Temmuz perşembe 16:40 da Yukarı Kavrun Yaylasından kamp yüklerimizle hareket ettik.
17:50 de Öküz yatağı demir kapısına ulaştık.
18:50'de Mezovit/Öküz yatağına ulaştık. Kampımızı kurduk.
25 temmuz 03:00 kalkıp hazırlıklarımızı yapıp 04:00 de yürüyüşümüze başladık.
Yoğun çiğ 04:30 yavaş yağan yağmura 05:00 da yoğun yağmura dönüştü.
05:30 da Levent ve ben, gök gürültüsü eşliğinde ki yağmurun şiddetini arttırması, zeminin kayganlaşması ve kaya düşmelerinin yoğunlaşması nedeniyle 3220 mt den geri dönme kararı aldık.
Kampımıza dönüş yolunda ve kampımızda Serkan'ı beklerken yoğun sis ve yağmur 10:30'a kadar aralıksız devam etti.
Liderimiz Serkan Okan tek ilerleyerek Zirveye ulaştı. Kendisini kutluyoruz. İyi ki varsın.

Öküz Yatağındaki boğalara dikkat etmek lazım. yiyecek kokusunu alırlarsa çadırlara zarar verebiliyorlar. Biz çadırın içinde iken boğanın biri boynuzunu takarak şansımıza fermuar kısmından çadırımızın içine ulaşmaya çalıştı. Bağırmakla kaçmıyorlar, çıkıp kovalamak lazım.