Mestia - koruldi lakes -Mestia

July 27, 2017
July 2017

near Lanchvali, Samegrelo and Zemo Svaneti (Georgia)

Viewed 2096 times, downloaded 125 times

Konakladığımız pansiyondan ayrılıp Mestia kasabasının içinden geçerek hemen doğusundaki sırtı tırmanarak başlıyor rota. Uzun ama keyifli tırmanışın ilk durağı 2200 metre. Burada Mestia kuşbakışı, ayaklarımızın altında, güneyde sivri bir piramit şeklinde, bembeyaz Tetnuldi dağı ve Kafkasların boğazlarına kadar kar kaplı öteki dağları manzara nefis. Biraz moladan sonra artık yolda devam ediyoruz 2800'lü metrelerdeki Koruldi göllerine. 3-4 göl var hemen Ushba dağının doğusundaki havza'da. Kafkasların nefis görüntüsü göllere yansımış, seyretmeye doyamıyor insan. Sonra Mestia'yı tepeden gören, koca bir hac'ın bulunduğu noktaya kadar aynı yoldan sonrasında farklı bir yoldan kampımızın bulunduğu Pansiyona dönüyoruz. Zor gibi görünse de yavaş yavaş, sindirerek yürenebilecek herkesin çok rahat tamamlayabileceği orta zorlukta bir rota.

• MİRAÇ Aug 10, 2022

Tebrikler. Göllerin etrafında içme suyu sıkıntısı var diye duydum. Acaba var mi