Mestia - Chalaadi Glacier - Mestia

July 11, 2016
July 2016

near Lanchvali, Samegrelo and Zemo Svaneti (Georgia)

Rotamız 4710 metre yüksekliğendeki Ushba dağının doğusundanki buzula kadar gidip dönmek. Kamp yerimizden yürüyüş ile Engüri ırmağının ana kollarından birisi olan Chaladi buzuluna yürüyüş yapacağız. Rotanın 8 km lik Mestiachala nehrine kadarki bölümü orman içinde stabilize yol. Demirköprüden geçtikten sonra orman içi patika ile solda nehir yükselmeye başlıyoruz. orman içi patika sonrası buzula ulaşmak için büyük kayaların üzerinden atlayarak tırmanmak gerekiyor. buzula sürekli dağdan aşınan toprak düştüğünden uzaktan kum kayması gibi gözüküyor fakat tırmandıkça bunun tümünün buzlaşmış kar olduğu anlaşılıyor. buzula gruptan ben dahil 5 kişi çıkıyor. diğer arkadaşlar buzulu topraktan ayıran kayalık bölümde dinlenmeyi seçiyorlar. buzulun alt bölümleri yumuşak olduğu için bazı bölümlerde çökme, yumuşama ve derin çukurlar mevcut dikkatli olmak gerekiyor. buzuldaki çukura düşsen nerde takılırsın ne olur insan düşünmek istemiyor. dağ malzememiz olmadığı için buzulun imkan verdiği yere kadar çıktık daha yukarısı için profesyonel dağcılık malzemesi gerekiyor. Buzuldan eriyen buz gibi suyu içmek başka bir zevk. Temmuzda buzul öyle serin ki zirve dinlenmesini yapmayıp aşağıya iniyoruz. Aynı yolu kullanarak kamp yerimize dönüş yapıyoruz.

Mestia sonrası Batum ( Batumda bir gece geçiriyoruz. Sınır kapısında sıra beklememek için sabahı bekleyeceğiz. Batum geniş sahilleri, yürüyüş yolları, parkları, tarihi mimarisi ve gece hayatıyla doğadan sonra farklı geliyor insana. Gece yorgunluk atmak için sahilde uyku tulumlarıyla uyuyoruz ;) batumu görünce insanın içinden şu geçiyor neden türkiyede sahiller bu şekilde korunmuyor, insanlar özgürce sahilde yürüyemiyor, neden başkasının mülkiyetinde diye giremiyor, deniz kenarındaki ucube yapılar hala dimdik ayakta, bu şekilde gelip bu şekilde devam eden hiçbir sey neden değişmiyor.