ΜΕΣΟΡΟΠΗ-ΚΟΡΥΦΗ ΑΥΓΟ ΠΑΓΓΑΙΟΥ

May 29, 2022
May 2022

near Mesorópi, East Macedonia and Thrace (Greece)

Η διαδρομή που σας περιγράφουμε ξεκινά από το χωριό Μεσορόπη, ακολουθεί το μονοπάτι ΜΕΣΟΡΟΠΗ-ΒΟΣΚΟΒΡΥΣΗ και στην συνέχεια το μικρότερο για την κορυφή ΑΥΓΟ που είναι και ο τελικός μας στόχος. Στην συνέχεια από την ίδια διαδρομή επιστρέφουμε στην περιοχή εκκίνησης. Η διαδρομή ξεκινά βορειοανατολικά της Μεσορόπης, στο τέλος χωματόδρομου όπου υπάρχει πλατό. Εκεί ξεκινά το μονοπάτι για την Βοσκόβρυση το οποίο και ακολουθούμε. Αρχικά είναι μεγάλο και αφού προσπεράσει ξερό ρέμα με χτιστή πεζογέφυρα φτάνει στην τοποθεσία "Γούρνες Μεσορόπης". Εκεί γίνεται μικρότερο και αρχίζει να ανηφορίζει στις πλαγιές του βουνού κινούμενο κατά μήκος του ρέματος της Μεσορόπης το οποίο θα χρειαστεί ναδιασχίσει κάποιες φορές, πάντοτε όμως με την βοήθεια των ξύλινων πεζογέφυρων που έχει φτιάξει το τοπικό δασαρχείο. Λίγο προτού το τέλος του μονοπατιού στην βραχοσκεπή "Βοσκόβρυση" συναντάμε διασταύρωση με άλλο μικρότερο μονοπάτι στα δεξιά το οποίο μας οδηγεί προς την κορυφή Αυγό. Αυτό το μονοπάτι θα ακολουθήσουμε στρίβοντας δεξιά. Το μονοπάτι αφού διασχίσει ρέμα με νερό στην συνέχεια κινείται σε πλαγιά για να φτάσει τελικά στην αλπική ζώνη του βουνού Παγγαίου, στην περιοχή δηλαδή που παύουν να υπάρχουν μεγάλα δέντρα και στην θέση τους υπάρχει χαμηλή βλάστηση και θάμνοι. Το μονοπάτι τελικά τερματίζει προσωρινά στον μικρό ασφαλτόδρομο που κατευθύνεται στα αριστερά προς το καταφύγιο Χατζηγεωργίου. Εμείς στρίβουμε δεξιά και ακολουθούμε για λίγο την ανηφορική πορεία του δρόμου μέχρι να συναντήσουμε στα δεξιά την συνέχεια του μονοπατιού για την κορυφή Αυγό την οποία και ακολουθούμε. Λίγο ψηλότερα συναντάμε την συνέχεια του μονοπατιού το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας δεξιά. Σε λίγο και αυτό τερματίζει με την σειρά του σε μονοπάτι που έρχεται στα δεξιά από το καταφύγιο Τσιλογεώργης και ανηφορίζει στην αριστερή του κατεύθυνση προς τις μεγάλες κορυφές του Παγγαίου. Εμείς στρίβουμε αριστερά στο μεγάλο αυτό μονοπάτι που στην πραγματικότητα είναι εγκατελημμένος χωματόδρομος. Το μεγάλο μονοπάτι φτάνοντας στο ύψος της κορυφής Αυγό που την έχουμε στα αριστερά και αρκετά ψηλότερα από εμάς το εγκαταλείπουμε αφού στην αριστερή του πλευρά ξεκινά μονοπάτι που κινείται απευθείας προς την κορυφή Αυγό. Το μικρό αυτό μονοπάτι με το προβληματικό ίχνος του σε κάποια σημεία φτάνει τελικά στην κορυφή Αυγό. Στην συνέχεια επιστρέφουμε από την ίδια ακριβώς διαδρομής που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση αλλά βέβαια με αντίθετη φορά. Έτσι από την κορυφή φτάνουμε στον ασφαλτόδρομο για το καταφύγιο στα δεξιά του Χατζηγεωργίου. Σε αυτόν τον δρόμο στρίβουμε αριστερά και σε λίγο στην δεξιά πλευρά του δρόμου βρίσκουμε το μικρό μονοπάτι που μας οδηγεί τελικά στο μονοπάτι ΜΕΣΟΡΟΠΗ-ΒΟΣΚΟΒΡΥΣΗ. Σε αυτό στρίβουμε αριστερά στην κατηφορική του κατεύθυνση με πορεία προς την Μεσορόπη. Αφού περάσουμε από αρκετές ξύλινες πεζογέφυρες τελικά φτάνουμε στο πλατό στο οποίο ξεκινά ο χωματόδρομος για τον οικισμό της Μεσορόπης, εκεί δηλαδή που ξεκίνησε και τώρα τερματίζει η πεζοπορική πορεία που πραγματοποιήσαμε στις πλαγιές του Παγγαίου όρους με ανάβαση στην κορυφή Αυγό.