ΜΕΣΟΡΟΠΗ-Δ.Θ.ΒΟΣΚΟΒΡΥΣΗ

May 14, 2022
May 2022

near Mesorópi, East Macedonia and Thrace (Greece)

Η διαδρομή που σας περιγράφουμε αναφέρεται στο δημοφιλή μονοπάτι της Μεσορόπης που ξεκινά από το ομώνυμο χωριό στους πρόποδες του Παγγαίου όρους και έχει δύο ή καλύτερα δυνατότητα για τρείς προορισμούς. Ο πιο εύκολος που σας παρουσιάζουμε εμείς είναι η κατάληξη του κυρίως μονοπατιού στην σπηλιά Βοσκόβρυση με την χαρακτηριστική πηγή. Η δεύτερη δυνατότητα είναι για την κορυφή Αυγό από ένα μονοπάτι που ξεκινά από το κεντρικό μονοπάτι, λίγο προτού την Βοσκόβρυση. Η τρίτη δυνατότητα είναι να εγκαταλείψουμε και το μονοπάτι για το Αυγό και να στρίψουμε αριστερά σε ένα πολύ μικρό μονοπάτι για την κορυφή Μάτι. Εμείς θα ακολουθήσουμε μέχρι το τέλος του στην Βοσκόβρυση. Αυτό το μονοπάτι έχει ανακατασκευασθεί και συντηρηθεί το 2006 από το δασαρχείο Καβάλας. Ξεκινά από τα βορειοανατολικά του οικισμού εκεί που τελειώνει μικρός χωματόδρομος. Το μονοπάτι ενώ απομακρύνεται από το τέλος του δρόμου πολύ γρήγορα συναντά ξερό ρέμα στο οποίο υπάρχει δυνατότητα να το διασχίσουμε και μέσα από αυτό αλλά και από χτιστή πεζογέφυρα που υπάρχει εκεί. Στην συνέχεια το μονοπάτι αυτό αρχικά κινείται με μεγάλες διαστάσεις που θυμίζουν μικρό χωματόδρομο μέχρι την δασική θέση "Γούρνες Μεσορόπης". Μετά το μονοπάτι χάνει για λίγο τις μεγάλες διαστάσεις του αλλά παραμένει με σαφή ίχνος και κατεύθυνση φτάνοντας στο πρώτο σημείο που θα πρέπει να περάσουμε στην απέναντι πλευρά μεγάλου ρέματος με πολύ νερό με την βοήθεια ξύλινης πεζογέφυρας. Μετά το μονοπάτι γίνεται πρωτεύον ανηφορίζοντας στις πλαγιές ενός από τα ομορφότερα βουνά της ανατολικής Μακεδονίας, Παγγαίου. Το μονοπάτι αρκετά ψηλότερα συναντά για ακόμη μία φορά ξύλινη πεζογέφυρα με την οποία και πάλι διασχίζουμε το ρέμα για να περάσουμε στην άλλη του πλευρά. Γενικότερα η διαδρομή που ακολουθούμε κινείται παράλληλα με το μεγάλο ρέμα το οποίο στην πραγματικότητα έρχεται από την δασική θέση Βοσκόβρυση που είναι και ο προορισμός μας. Στα σημεία με μεγάλη κλίση έχουν κατασκευασθεί από το δασαρχείο σκαλοπάτια με καστανιές ενώ σε άλλα σημεία που είναι εκτεθειμένα σε γκρεμούς υπάρχουν ξύλινα κάγκελα. Λίγο μετά την δεύτερη πεζογέφυρα και λίγο χαμηλότερα από το μονοπάτι συναντάμε στα δεξιά του έναν εκπληκτικής ομορφιάς καταρράκτη. Λίγο ψηλότερα από τον καταρράκτη στα δεξιά του μονοπατιού βρίσκουμε σημείο στο οποίο ενώνονται δύο ρέματα, αυτό που έρχεται από την Βοσκόβρυση και το ρέμα που έρχεται από το μονοπάτι για το Αυγό. Το μονοπάτι ακολουθεί κατά μήκος το αριστερό μονοπάτι που έρχεται από την Βοσκόβρυση. Στο σημείο αυτό μάλιστα έχει διαμορφωθεί χώρος δασικής αναψυχής με παγκάκια από το δασαρχείο. Φτάνουμε στην τρίτη και τελευταία πεζογέφυρα με την οποία περνάμε και πάλι στην απέναντι πλευρά του ρέματος. Ανηφορίζοντας φτάνουμε στην δασική θέση Πουλιάνα, που είναι μία μικρή περιοχή "γυμνή" από μεγάλα δέντρα και γεμάτη από φτέρες που το καλοκαίρι γίνονται πανύψηλες καλύπτοντας το δάπεδο του μονοπατιού. Τελικά το μονοπάτι μετά από πολλούς ανηφορικούς ελιγμούς και αφού έχει ξαναμπεί μέσα σε δασική έκταση με μεγάλα φυλλοβόλα δέντρα φτάνει στην διασταύρωση για την κορυφή Αυγό με μικρότερο μονοπάτι στα δεξιά. Μάλιστα στο σημείο της διασταύρωσης υπάρχει και κίτρινη μεταλλική ταμπέλα. Εμείς βέβαια συνεχίζουμε ευθεία στο μεγάλο μονοπάτι αφού στόχος μας είναι η δασική θέση Βοσκόβρυση. Σχετικά γρήγορα μετά την διασταύρωση φτάνουμε στο τέλος του μονοπατιού που βρίσκεται το σπήλαιο στην τοποθεσία Βοσκόβρυση με την πηγή που δίνει μεγάλες ποσότητες νερού. Μετά ξεκινάμε την επιστροφή προς την Μεσορόπη από την ίδια ακριβώς διαδρομή που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση με αντίθετη όμως φορά. Τελικά κατηφορίζοντας στο μονοπάτι που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση φτάνουμε στα περίχωρα της Μεσοχώρας, εκεί που το μονοπάτι "τελειώνει" στον χωματόδρομο που έρχεται από το χωριό. Πρόκειται για το σημείο που ξεκίνησε και τώρα τερματίζει η διαδρομή με την οποία ακολουθώντας το μονοπάτι της Μεσορόπης επισκεφθήκαμε το σπήλαιο της Βοσκόβρυσης ή όπως ονομαζόταν παλαιότερα Τσομπάν Σουί και μετά να επιστρέψαμε από το ίδια διαδρομή αλλά με αντίθετη φορά.