Μεσαυλια - Φρούριο μαλάθυρου - σπήλαιο γουρνες - φαραγγι δελιανων/μεσαυλιων

Photo ofΜεσαυλια - Φρούριο μαλάθυρου - σπήλαιο γουρνες - φαραγγι δελιανων/μεσαυλιων Photo ofΜεσαυλια - Φρούριο μαλάθυρου - σπήλαιο γουρνες - φαραγγι δελιανων/μεσαυλιων Photo ofΜεσαυλια - Φρούριο μαλάθυρου - σπήλαιο γουρνες - φαραγγι δελιανων/μεσαυλιων

November 13, 2021
November 2021

near Mesávlia, Crete (Greece)

Από τα μεσαυλια ακολουθήσαμε τον δρόμο σε ασφαλτο μέχρι το μονοπάτι που οδηγεί στο φρουριο. Όσο ήμασταν στον δρόμο δεν πέρασε κανένα αμάξι. Επιπλέον έχει πολύ όμορφη θέα προς τα γύρω βουνά και το φαραγγι των μεσαυλιων.

Στην είσοδο του μονοπατιου υπάρχει πλεγμα με πόρτα και μια παλια πινακίδα με πληροφορίες για το φρουριο. Το μονοπάτι είναι ελαφρώς σηματοδοτημενο, περνάνε και τα πρόβατα οπότε με προσοχή δεν θα υπάρχει πρόβλημα.

Το φρουριο δημιουργήθηκε την βυζαντινή περίοδο αλλά τελικά δεν έπαιξε κάποιον σημαντικό ρόλο παρόλο που βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο. Εχει θέα προς τις δύο χερσονήσου (γραμβουσα και σπαθα) και τον κόλπο του καστελιου και φυσικά όλες τις εκτασεις γύρω γύρω που σήμερα καλύπτονται με μουρελα.

Προσοχή!!
Εκτός από το κτήριο εξερευνήσετε και το παλιό κτήριο λίγα μέτρα πιο μακριά καθώς και το τείχος που περιέβαλε το φρουριο. Αυτό το κομμάτι έχει κάποια σημεία κακα που έχουν πολύ βλάστηση και ειναι δύσκολο να κινηθεί κάποιος.

Η διαδρομη από το φρουριο μέχρι το σπηλαιο πάνω από τη μαλαθυρο έγινε σε ελεύθερο πεδίο κάπως δύσκολο. Είχε καποια περασματα σε βραχια, είχε πυκνη βλαστηση και επιπλέον σε κάποια σημεία περάσαμε παράλληλα από σύρματα. (Δεν κάναμε "μαντραπηδα" 😛 εκτός από το πλεγμα στην εισοδο του μονοπατιου που ειχε πόρτα περάσαμε ακόμη ένα πλεγμα μετά το σπηλειο πάλι από πόρτα, αφού το ψάξαμε λίγο...

Η σπηλια από μακριά φαινόταν πολλά υποσχόμενη και τελικά εκπλήρωσε κάθε προσδοκία. Αποτελούσε "λημέρι" βόσκουν. Είχε τείχος σε κάποια σημεία πεζουλες χτιστες και γουρνες που μάζευαν το νερό από μερικά σημεία που εσταζε νερό!!
(Σπηλαιολογικα δεν έχει ενδιαφερον)

Αφού κατεβηκαμε προς τη μαλαθυρο επισκευτηκαμε το εκκλησάκι της γειτονιάς. Δυστυχώς δεν βρήκαμε κάποιο καφενείο να πιούμε μια τσικουδια οπότε συνεχίσαμε από δρόμο για τα δελιανα περνώντας από ομορφους ελαιώνες με λιανες ελιές και έχοντας θέα τα βουνα και τη θάλασσα.

Από τα δελιανα ακολουθώντας την πινακίδα προσεγγισαμε το φαραγγι και το διασχίσαμε. Ο "κατακλυσμός" του 19 άφησε και εδω τα σημάδια του. Ο πήρε τον δρόμο και σε μερικά σημεία έφτασε 1-3 μετρα πιο χαμηλά!
Βέβαια τέτοιου είδους κατακλυσμός συμβαίνουν ανά μερικές δεκαετίες. Ο δρόμος μέσα στο φαραγγι είναι το θέμα... σήμερα έχουν μείνει μεγάλα κομμάτια αοο τσιμέντο και κομμενοι σωλήνες είναι διασκορπισμενοι παντού.

Το φαραγγι είναι όμορφο, "κλασικό" τυπικό φαραγγι της κρητικής γης με πολλά πλατανια και κατά τόπους όμορφα βραχια βερο έτρεχε ελαχιστο.

Προσοχή!
-Τον χειμώνα μετά από κακοκαιρια ισως έχει μεγάλη ροη.

-Η διαδρομη αν μετά το φρουριο επέστρεφε πίσω στην ασφαλτο και πήγαινε από την ασφαλτο προς τη μαλαθυρο θα ήταν μια όμορφη εύκολη πεζοπορικός διαδρομη για μια οικογένεια κτλ.

-Το κομμάτι από το φρουριο μέχρι τη μαλαθυρο που κάναμε απαιτεί εμπειρία στο βουνο!
Τι να κάνουμε θέλαμε να ικανοποιησοθμε την περιέργεια μας και αυτή τη φορά ανταμοιφθηκαμε για αυτό με την επίσκεψη μας στο όμορφο σπηλαια, γουρνες, όπως το είπαν οι κάτοικοι του χωριού.

PictographMonument Altitude 1,870 ft

Monument

PictographMonument Altitude 1,899 ft

PictographFountain Altitude 734 ft

Fountain

• Photo of Kerendar
    Kerendar May 29, 2022

Grundsätzlich war das sicher mal eine schöne Tour. Wir sind am 29.05.2022 nicht bei Mesavlia, sondern am tiefsten Punkt der Tour bei Deliana gestartet und im Schatten durch die Mesavlia-Schlucht bergan gewandert. Mit etwas Suchen nach dem richtigen Weg haben wir nach dem Verlassen der Straße den höchsten Punkt der Tour erreicht. Bergab war ab da jedoch nicht nur kein weiterer Weg erkennbar. Der Hang war zunehmend so zugewachsen, daß ein Durchkommen fast unmöglich war. Um die Schwächen Nerven meiner Begleiterin zu schonen, sind wir zur Straße zurück gegangen. Dort nach rechts bergab bis Pano Chorio. Von dort sind wir auf befestigten Wegen dem Trail bis zum Start gefolgt. Mit kleiner Abkürzung vor der letzten scharfen Kehre. Leider sehe ich nicht, wann der Track erstellt wurde. Ist möglicherweise schon eine Weile her.