MERKEZİ BEYDAĞLARI TRANSI 1.Gün Yazır Yaylası - Çömlek Tokuşturan Gediği

Photo ofMERKEZİ BEYDAĞLARI TRANSI 1.Gün Yazır Yaylası - Çömlek Tokuşturan Gediği Photo ofMERKEZİ BEYDAĞLARI TRANSI 1.Gün Yazır Yaylası - Çömlek Tokuşturan Gediği Photo ofMERKEZİ BEYDAĞLARI TRANSI 1.Gün Yazır Yaylası - Çömlek Tokuşturan Gediği

September 10, 2018
September 2018

near Güzle, Antalya (Türkiye)

Neredeyse 1,5 ay oldu dağlara adım atmayalı. Sanki ilk kez doğada yürüyüşe çıkıp, kamp yapacakmış gibi hissediyorum. Anlayacağınız her zamanki gibi içim kıpır kıpır...

Yazır Yaylasından 7:00'de yürüyüşe başlıyoruz. Şimdilerde kurumuş olan ve daha çok yağışlı mevsimlerde su tutan Zarifpınar,Taşdibi ve Katırcı derelerini geçip Emirterzi Tepesinin eteklerinden tırmanıyoruz.Sağımızda Bük Vadisi solumuzda Saklıkent, Bakır Tepe, Alabelen ve Tunç Dağı istikamet Kuruan Dağının sırtı.

Koran Boğazına geldiğimizde sırt hattına giriyoruz.Bundan sonra tüm yürüyüşümüz kılçık tabir edilen sırt hattından devam edecek. Bu trans tamamı kılçıktan gitmesi nedeni ile Dünya'da bir benzerinin olmadığı düşünülüyor.

Çoşmuş bir denizin oluşturduğu büyük dalgalar misali, bir yükseliyor bir alçalıyoruz Kuruan sırtında. İsimsiz bir tepeden sonra Gerikar Tepe(2450) karşılıyor bizi,devamında Gökkaya Tepe (2481), ardından Gökgedik Tepe (2469).

Göçerlerin bu alandan geçerken sert rüzgarların esmesi ile çömleklerinin birbirine vurmasından dolayı Çömlek Tokuşturan denilen 2155 rakımlı gediğe geldiğimizde kamp kuruyoruz.

"Doğada misafir olduğumuzu unutmayalım"