'Mengen Yumrutaş - Karanlık Vadi - Küçükkuz yakınları'

Photo of'Mengen Yumrutaş - Karanlık Vadi - Küçükkuz yakınları' Photo of'Mengen Yumrutaş - Karanlık Vadi - Küçükkuz yakınları' Photo of'Mengen Yumrutaş - Karanlık Vadi - Küçükkuz yakınları'

March 9, 2020
March 2020

near Yumrutaş, Bolu (Türkiye)

Gerede-Mengen arasındaki Yumrutaş köyünden ilk bir kilometre orman yolunda düz bir yürüyüşle başlıyoruz. Sonra orman yolu solumuzdaki tepe noktası 1300 metre olan dağın ciğerlerine doğru kıvrılmaya başlıyor. Vadi ikiye ayrılmış şekilde göründüğünde sağa keskin bir viraj yapıyor. Biz işte tam bu noktada orman içi patika bizi dere boyunca şelaleler, devrilmiş ağaçlar, keskin virajlar arasında 1100 metreye kadar yükseltiyor. İlerlemesi çok kolay ama yaşaması yürek isteyen bu vadide hayatımızın en güzel saatlerini geçiriyorken ayrılık noktasına geldiğimizde sağımızdaki orman yoluna dik bir çıkış yapıyoruz. Artık günün büyük molasına kadar bu orman yolunda sakin tempo yükseliyoruz.. Yol Ağalar yaylasının altından geçiyorken ani bir kararla solumuzdaki vahşi ama kısacık vadiye zıplıyoruz. Vadi birkaç kıvrımla bizi yaylaya kadar çok güzel ağırlıyor. Günün molasını lezzetli suyu ile güzel bir pınarın başında veriyoruz. Rotamız mola sonrasında yine vahşi vadilerden geçiyor ama artık hep iniş modunda . Vadi-dere-yol üçlüsü bizi günün sonuna kadar rahat bırakmıyor.. Not: yılın 2. Kaybı bu parkurda vogue gözlük bırakılmıştır.