Mengen, İlyaslar köyü - Keçikıran tepesi - Kayalar Mahallesi

Photo ofMengen, İlyaslar köyü - Keçikıran tepesi - Kayalar Mahallesi Photo ofMengen, İlyaslar köyü - Keçikıran tepesi - Kayalar Mahallesi Photo ofMengen, İlyaslar köyü - Keçikıran tepesi - Kayalar Mahallesi

October 13, 2020
October 2020

near İlyaslar, Bolu (Türkiye)

Mengen, İlyaslar köyünden başlıyoruz yürüyüşümüze. Köyün deniz seviyesine göre yükseltisi 1000 metre. Mengen'in kuzey ormanlarını yaşayarak devamı yenice ormanlarına açılan vadiye giren orman yolunda sakin bir tempo ile başlıyoruz yürüyüşümüze. Bir müddet her daim yemyeşil göknar ve bu mevsim sarıdan turuncuya ton ton değişime başlayan kayın ağaçları ile süslenmiş arazide yeşilden sarıya yeni yeni geçen renkleri seyrederek sürecek o orman yolunda yolculuğumuz. Sonra hedefimizde duran 1800 rakımlı Keçikıran tepesine yöneliyoruz, tatlı sert bir çıkışla kavuşuyoruz zirveye. Zirve manzarası gerçekten çıkılmaya değer bir tepede olduğumuzu dakika dakika yaşatıyor. Mola sonrasında günün ikinci bölümüne başlıyoruz. hızlı bir iniş yaparak tepenin kuzeyindeki belli belirsiz patikaya. Sonra o patika bizi çoğunlukla kayın ağaçlarının örttüğü bir orman yoluna çıkartıyor. Artık rotamız biraz orman yolu, biraz doğaçlama orman içi aksiyonlarıyla aracımızın beklediği Kayalar mahallesine indiriyor.