Менчул - Бовцарський Верх

April 5, 2020

near Vil’shany, Transcarpathia (Ukraine)

г. Менчул - хр. Бовцарський Верх (Хустський р-н, с. Вільшани - с. Нижній Бистрий)
10 год.

Перша частина походу (легко) - це підйом і спуск з г. Менчул, зайняла 6 год. Ця частина нескладна. Починається маршрут перед водосховищем Теребле-Ріцька ГЕС. Перед мостом, що перед водосховищем, починається грунтова дорога (водосховище видно здалеку і біля дороги починається вгору проруб для газопроводу). Деякий час дорога йде вздовж потоку. Потім є поворот наліво вгору. Крім початку, всю відстань через ліс дорога йде по газопроводу. Через короткий час, після виходу на полонину, біля труб, треба звернути на дорогу направо, що йде в сторону вершини. Полонина дуже простора і полога. Крутих підйомів майже нема. Про маркування непам'ятаю, бо проходив маршрут декілька років тому, і на маркування не звертав уваги.

Друга частина маршруту (складно) - це перехід від водосховища через хр. Бовцарський Верх до с. Нижній Бистрий. Ця частина не належить до туристичних стежок (принаймні я йшов своїм шляхом) і тому місцями були складні проміжки і без будь-яких стежок. Зайняла ця частина трохи більше 3 год.
Спустившись з г. Менчул, я пройшов у сторону водосховища через міст. За мостом є поворот наліво на грунтову дорогу. Дійшовши до потоку, я пішов догори вздовж потоку. Це місця досить складні для орієнтації. Знайшов місце, де можна перейти на лівий бік від потоку. Завжди тримався газопроводу. Потім починається дуже крутий підйом - це найскладніша ділянка маршруту. По прорубу для газопроводу йти неможливо. Там дуже все заросло. Тому йшов просто через ліс зліва від прорубу. Наверху, де земля починає вирівнюватись, вийшов з лісу на проруб. потім треба триматись стежки. Через деякий час вийшов на вершину хребта. Полонини тут неширокі. Далі пішов по стежці вниз напівдень. Важливо непропустити поворот направо на поляну, з якої починається стежка донизу. Потім йдеться через ліс стежкою. До сіл дійшов досить пізно. Вже темніло, тому цю частину знаю погано. Якось добрався до мосту через Ріку в с. Н. Бистрий. Ці місця перед селами також складні для орієнтації. Дуже багато стежок через ліси, поляни і чагарники. Знов трохи йшов через ліс без стежки.