Photo ofMelas Kervan Yollari (Seydisehir-Degirmenlik-Cevizli-Manavgat çayi-Mentesbey-Sinanhoca) (29/05-01/06/2023) Photo ofMelas Kervan Yollari (Seydisehir-Degirmenlik-Cevizli-Manavgat çayi-Mentesbey-Sinanhoca) (29/05-01/06/2023) Photo ofMelas Kervan Yollari (Seydisehir-Degirmenlik-Cevizli-Manavgat çayi-Mentesbey-Sinanhoca) (29/05-01/06/2023)

3 days 9 hours 12 minutes
June 6, 2023
June 2023

near Taşağıl, Konya (Türkiye)

Müthiş bir rota: şahane manzaralar ve dağlar, her tarafta eski kervan yolları. Bu rotayı geliştiren Emrah Özkök sağolsun, gerçekten aşırı güzel bir proje. En etkileyici bildiğim Türkiye’nin yürüyüş rotaları arasında. Maalesef son seneler çok az yürünmüş, özellikle Günyaka’dan sonra, ve birçok yerde patikalar kapanmaya başladı. Şu an her taraftan hala geçilir ama büyük çanta ile Mentesbey ve Sinanhoca arası başta olmak üzere çok zorlandık.
Birinci ve ikinci gün sürekli yağmur yağmasından dolayı waypointlar koyamadım; birkaç noktada da asıl rotadan vazgeçtik, özellikle Melas Vadesinde: geciktik zaten, bir de Akşahap’tan önce pati-kanin çok kapalı olduğunu okuduğum için orman yollarından Ibradı-Akseki yoluna kadar inmeyi tercih ettik. Yürüyüşün sonu da plana göre değildi: çok zamanımız kalmadığı için, ve bitki örtüsünün bizi son 25km’de de çok yavaşlatacağından şüphelendiğimiz için Sinanhoca’dan anay-oluna doğru yürümeye karar verdik. Oraları hiç trafik yok; ancak 5km sonra bir araca binebildik ve (mucizevi şekilde) son Akseki-Manavgat minibüsü (17:30ta Akseki’den kalkar) yetişebildik.
Genel olarak bütün bölge epey terk edilmiş görünüyor, sanki köylerde sadece emekliler kalmış gibi. Birinci gece bizi Değirmenlik’te konaklayan (tufana karşı barındıran) tek kalan genç aileye çok, çok minnettariz, misafirperverliğiniz inanılmazdı. Cevizli’de aynı sebep için (aşırı pahalı) pansiyonda kaldık, rotada tek olan pansiyon olmalı. Orada 8:15 ve 15:30ta Manavgat’a giden minibüsler de var, Istanbul’a giden bir otobüs bile varmış.
Yol boyunca çok çesme var.