ΜΕΓΑΛΟΣ ΓΥΡΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ

November 3, 2020

near Katharón, Crete (Greece)

Βόλτα το ομώνυμο οροπέδιο ξεκινώντας από το Αβδελιακό και περνώντας με τη σειρά από το Σγουρό πρίνο, τον οικισμό Μάυρες και το νερό τους (όλο το χρόνο) στη συνέχεια περνάμε με μονοπάτι το διάσελο του λόφου της Οργιάς με υπέροχη θέα τις κορυφές της Βόρειας Δίκτης Λάζαρο2085μ. και Σπαθί 2148μ. και στη συνέχεια κατηφορίζουμε στο Λάκκο της Ώχρας απ όπου δεξιά επιστρέφει ο μικρός σύντομος γύροςτης βόλτας , αριστερά συνεχίζει ο μέγαλος και πάμε στη θέση 'Γωνιά' και στον τεράστιο Πρίνο με το όνομα θΕΡΙΌΠΡΙΝΟΣ η 'Εγγλέζου' πρίνος καθ ότι τη κατοχή στη μεγάλη κουφάλα του δέντρου βρήκε καταφύγιο ο ασύρματος των Άγγλων για κάποιο διάστημα. Λίγο πιο πάνω είναι η περίφημη πηγή ΄'Αγιοθέσι' με το καλύτερο νερό της περιοχής όπως λένε οι ντόπιοι.
Κατόπιν όλο δρόμο κατεβαίνουμε πρός το δέυτερο οικισμό του Καθαρού με το όνομα 'Κοπράκι' και αφού νωρίτερα έχουμε συναντήσει και το μονοπάτι Ε4 (η διαδρομή απ το σημείο συναντησηςμε το Ε4 και μετά πάει μαζί εώς το τέλος).Απ το Κοπρακι με μια παράκαμψη προς τα δυτικά 10' μπορεί κάποιος να απολάυσει τη θέα του φαραγγιου του Χαυγά όπως δημιουργείται.
όλο δρόμο δεξιά και με τα σημάτα και του Ε4 συντροφιά σε 50λ. επιστρέφουμε στο σημείο εκκίνησης στο Αβδελιακό.
Δυσκολία 2/5
Νερό στις Μάυρες όλο το χρόνο, και στο Αγιοθέσι εώς Άυγουστο(ξέχασα να μαρκάρω τις Μάυρες το κάνω στο μικρό γύρο).
Επισκεψιμότητα από Μάρτιο εώς Νοέμβριο

ΧΏΡΟς ΞΕΚΟΎΡΑΣΗΣ

ΜΟΝΟΠΆΤΙ ΓΙΑ ΠΗΓΗ 'ΤΡΥΠΑ' ΚΑΙ ΚΟΡΥΦΗ ΛΑΖΑΡΟΥ

λάκκος ΄Ωχρας

δεξιά μικρός γύρος Καθαρού

Εγγλέζου Πρίνος ( πηγή Αγιοθέσι 15')