Photo ofΜΕΓΑΛΗ ΖΗΡΙΑ: Χ/Κ Ζήριας Φλαμπουρίτσα - Πηγές Σύθα - Προφήτης Ηλίας - Σημείο - Χ/Κ Ζήριας Photo ofΜΕΓΑΛΗ ΖΗΡΙΑ: Χ/Κ Ζήριας Φλαμπουρίτσα - Πηγές Σύθα - Προφήτης Ηλίας - Σημείο - Χ/Κ Ζήριας Photo ofΜΕΓΑΛΗ ΖΗΡΙΑ: Χ/Κ Ζήριας Φλαμπουρίτσα - Πηγές Σύθα - Προφήτης Ηλίας - Σημείο - Χ/Κ Ζήριας

December 2, 2023
December 2023

near Zíreia, Peloponnese (Greece)

Η ανάβαση αυτή περιλαμβάνει μεγάλα τμήματα κίνησης εκτός μονοπατιού, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους ορειβάτες.

Ξεκινώντας απο το χιονοδρομικό κατευθυνόμαστε Α και μετά το κιόσκι βρίσκουμε τη σήμανση που δείχνει την είσοδο στο καλογραμμένο μονοπάτι που κατεβαίνει στην Φλαμπουρίτσα, μέσα σε υπέροχο ελατοδάσος. Φτάνοντας κοντά στην κοίτη του ρέματος βρίσκουμε την διασταύρωση όπου αριστερά κατεβαίνει την χαράδρα της Φλαμπουρίτσας προς τη θέση Βαρνεβό, ενώ προς τα δεξιά την ανεβαίνει προς τις πηγές του π.Σύθα, κατεύθυνση που ακολουθούμε. Το μονοπάτι συνεχίζει με ελάχιστη κλίση δίπλα και διασχίζοντας αρκετές φορές την κοίτη του ποταμού, πάντα μέσα στο ελατόδασος, φτάνοντας στη θέση "πηγές", όπου συμβάλλουν κλάδοι του ποταμού απο τον όγκο της Μεγάλλης Ζήρειας, ενώ υπάρχει και ξέφωτο κατάλληλο για σκηνοπηγία μεγάλης ομάδας.
Απο εδώ η κλασσική ανάβαση γίνεται σε ράχη προς τα Δ, αλλά στην παρούσα κατευθύνθηκα Ν, παράλληλα με τον Δ κλάδο του Σύθα, ακολουθώντας είτε οδεύσεις ζώων είτε πάνω απο πέτρινες "ράμπες" ανάμεσα στη βλάστηση φτάνουμε εύκολα στο δσικό δρόμο που οδηγεί στα ριζά της κορυφής Χιόνι και απο εκεί στο χ. Κυλλήνη. Σε όλη την πλαγιά η θέα της Μικρής Ζήριας ΒΑ είναι εντυπωσιακή, αρκεί να κοιτάμε και λίγο προς τα πίσω... Συνεχίζοντας σχεδόν παράλληλα απο τον Δ κλάδο του Σύθα, απο την Α πλευρά του τώρα, η πορεία ανεβαίνει το δυσκολότερο κομάτι της διαδρομής που έχει έντονη κλίση και αρχικά σαθρό έδαφος και στη συνέχεια χαμηλή βλάστηση πλούσια σε αγκάθια, η οποία μετά απο ένα πλάτωμα οδηγεί σε ράχη η οποία απαιτεί σε κανα-δύο σημεία να πιάσουμε τα μπατόν με το ένα χέρι και με το άλλο τον βράχο. Μετά απο αυτό το σημείο και για το υπόλοιπο της διαδρομής δεν θα απαιτηθεί να ξαναπιάσουμε βράχο κινούμενοι επί του ίχνους, στο οποίο αφού ανεβοκατεβούμε διαδοχικά σε άλλες δύο ανώνυμες φθάνουμε στον Πρ. Ηλία (2.242μ.) , απο όπου έχουμε υπέροχη θέα στην πεδιάδα του Φενεού με την τεχνητή λίμνη Δόξα, τα Πεντέλεια Όρη (Ντουρντουβάνα - Τριανταφυλιά) και τα Αροάνια Όρη (Χελμός) ενώ δεξιά μας είναι οι άλλες ψηλές κορηφές της Μεγάλης Ζήρειας η Ανώνυμη (2.328μ.) και η Σημείο (2.374μ.).
Παίρνοντας κατεύθυνση προς το διάσελο, μεταξύ Πρ. Ηλία και Σημείο, κατεβαίνουμε τη ράχη πάνω απο την χαράδρα της Φαρμακίλας φτάνουμε στο χαμηλότερο σημείο της δίπλα απο μαντρί, όπου φτάνει και χωματόδρομος και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε στην απέναντι πλαγιά προς τη Σημείο. Κατά το χρόνο της ανάβασης απο το διάσελο και πάνω, μεγάλο μέρος του εδάφους ηταν καλυμμενο με μαλακό χιόνι, ενώ, αντιθετα στο ιχνος της καταβασης, οι χιονούρες τις περισσοτερες φορες παρακάμπτονταν. Για την κατάβαση απο την κ. Σημείο αρχικά ακολουθήθηκε το μονοπάτι με μικρές παρεκλίσεις, ώστε να αποφευχθούν οι χιονούρες, όμως μετά τον χωματόδρομο προτιμήθηκε η κατάβαση του στερνού ρέματος που είναι παράλληλο της χαράδρας μέσα στην οποία κινείται το μονοπάτι. Για την ακολούθηση αυτού του ίχνους απαιτείται εξοικίωση με την κίνηση σε βραχώδες πεδίο, ενώ εάν υπάρχει αμφιβολία για αυτήν την ικανότητα ή εάν υπάρχει έντονη βροχόπτωση, συνίσταται η ακολούθηση του μονοπατιού. Στο τέλος του ρέματος προτιμήθηκε η μετάπτωση στο μονοπάτι μεσω της ράχης που χωρίζει τις παράλληλες χαράδρες, ώστε να αποφευχθεί η έντονη βλάστηση της εξόδου του ρέματος. Μετά το τέλος του μονοπατιού ακολουθούμε στην προέκτασή του χωματόδρομο που διακλαδίζεται δεξιά προς το χιονοδρομικό κέντρο.

Αρχή διαδρομής

Είσοδος στο μονοπάτι για την Φλαμπουρίτσα

Photo ofΔιασταύρωση με το μονοπάτι Βαρνεβό - πηγές Σύθα Photo ofΔιασταύρωση με το μονοπάτι Βαρνεβό - πηγές Σύθα Photo ofΔιασταύρωση με το μονοπάτι Βαρνεβό - πηγές Σύθα

Διασταύρωση με το μονοπάτι Βαρνεβό - πηγές Σύθα

Δεξιά προς πηγές Σύθα

(δεξιά απο τα δέντρα με τις σημάνσεις)

στο βα΄θος η κορυφή Χιόνι

Μετά την κοίτη το ξέφωτο - θέση "πηγές Σύθα"

Στη ράχη ανάμεσα σταδύο ρέματα

Τραβέρσα στην πλαγιά

Κατεύθυνση αριστερά και αφού περάσουμε το ρέμα, δεξιά πάνω στη ράχη

Στη σαθρή με αγκάθια ράχη

Μικρότερη κλίση - μικρή σάρα

Λίγο scrambling

Ανώνυμη (2162μ)

Προφήτης Ηλίας Ι (2242μ)

Προφήτης Ηλίας ΙΙ (2242μ)

Διάσελο Προφήτη Ηλία

Στη Ν ράχη της Σημείο (2374μ)

Το μονοπάτι κάτω απο τη Σημείο (2374μ)

προς τα δεξιά

(αφήνουμε το μονοπάτι το οποίο συνεχίζει δεξιά)