Medetsiz Zirve

November 11, 2010
November 2010

near Maden (Türkiye)

Zorluğu uzun olmasından kaynaklanıyor, faaliyet yaz şartlarında gerçekleştirilmiştir.

Koyun aşığı geçidi

Güzergahın en belirleyici noktası. Vadi içinden bakarken Hörgüç kayayı andırı bir görüntüsü vardır. Yaklaştıkça patika da çok belirgenlişir. Özellikle dönüşte fark etmeden geçme ihtimali var. Dönüşte dikkat edin.

Patika

Kıştan kalan kar patikayı kısman örtebiliyor. Genel yapı itibari ile geçit görünene kadar vadinin solundan gidip geçidi gördükten sonra sağına geçmeniz gerekir.

Düz Devam

Geçitten sonra genel yapı olarak fazla alçalıp yükselmeden yürüyeceksiniz. Patika belirgin olup yer yer bölünse de tekrar birleşiyor.

Zirve göründü

Medetsiz zirvesi buralardan görünmeye başlıyor. Zirvenin ulaşılmaz görüntüsü sizi yıldırmasın. Kısa sürede oraya ulaşacaksınız.

Zirve yolu

Zirvenin dibine geldiğinizde dik olarak çıkan bir patika göreceksiniz, bu patikayı inişte kullanın. Çıkış için zirvenin arkasına doğru gidip daha az eğimle çıkan patikayı kullanın.

PictographSummit Altitude 0 ft

Medetsiz Zirvesi

Bolkarların en yüksek ve en güzel noktasındasınız. Fotoğraf makinanızı unutmayın.

PictographCampsite Altitude 0 ft

Karagöl

Kampınızı atmak için çok güzel bir bölge. Su kaynağı var.

Çinili Göl

Medetsiz Faaliyeti

Teknik tırmanış gerektirmeyen, fakat uzunluğu sebebi ile iyi idman seviyesindeki meraklılara uygun bir faaliyet.

PictographMountain hut Altitude 0 ft

Meydan Yaylası

Yazın kuzu eti yiyebileceğiniz bir tesis var. Kamp için burası da uygun, fakat hem zirve yolunun uzaması hem de gelen gideninin bol olması olumsuzluk yaratıyor.

PictographSummit Altitude 0 ft

Keşifdağı Tepe (3475)

Koyunaşığı geçidinden çıkınca bu dağı görecek ve bir an Medetsiz burasımı diye düşüneceksiniz. Ama değil, bu da çok güzel bir tepe. Sanırım çıkışı Mersin yönünden.