Mecsek

March 19, 2022
March 2022

near Mecsekszentkút, Pécs (Magyarország)

19. mart
Meček, Mađarska
učesnika 43
vodič Zoran V.

Trasa: Remete ret - vidikovac Sos hegyi kilato - vrh Tubes 611 m - vrh Kis Tubes 577 m - vrh Misina 534 m - Zoo vrt - igralište - gradsko jezgro - parking kod Teska

Početak je trebao biti kod parkinga na raskrsnici Remete ret, bio je ali uz jedan problem da je put bio zatvoren za saobraćaj zbog auto trka pa smo nekako namolili organizatore da dozvole da okrenemo autobus i spustimo ga dole do grada a mi peške krenemo po planiranoj ruti.

Početak planirane staze je bio kod odmorišta Remeteret, sledi blaži uspon do prvog vidikovca Soshegyi kilato. Dalje staza vodi ka asfaltnom putu, znao sam da će biti nemoguće preči preko puta zbog pomenute trke pa smo improvizovali koliko smo mogli, provlačeći se kroz granje do staze. Tom stazom nastavili smo ka vrhu Tubes 611, s obzirom da to nije bila planirana staza opet sam morao improvizovati što i nije bilo teško jer postoji veliki broj uredno markiranih i održa vanih staza. Na vrhu Tubes je takođe vidikovac, drugi na ovoj turi. Skovao sam novi plan, idemo do nešto nižeg vrha Kis Tubes 577 i trećeg vidikovca za danas. Sa ovog vidikovca puca pogled na ceo Pečuj.

Lepom stazom hodali smo dalje u pravcu TV tornja i vrha Misina 534. Tamo se vrše radovi pa je sam pristup otežan, nismo se nešto ni trudili, fotkali smo se ispred tornja. Nastavljamo dalje pored skijaške kuće ka "maloj železnici". Shvatam da smo mogli dovde busom, ali ko je mogao znati da će put biti zatvoren. No, ovo je dobra opcija za istu akciju sledeće subote.

Uključujemo se u stazu koja nas pored ZOO vrta dovodi do jednog dečijeg igrališta. Tamo napuštamo šumski deo staze i ulazimo u onaj urbani, gradski deo.

Pešačimo najpre strmim ulicama nadole a zatim širokim bulevarima ka tržnom centru gde nas je čekao naš autobus. Nekima se učinilo da je drugi deo staze, urbani, mnogo duži nego što jeste ali činjenice govore suprotno.

Lepa, laka staza sa malo uspona i dosta silaska, lepe, uređene i markirane staze, vidikovci, ima Meček šta da ponudi ljubiteljima prirode.

decije igraliste

Zöld Kiemelõ

TV-toranj

TV-torony

vidikovac János-Kilátó (596 m)

János-Kilátó (596 M) (596)

vidikovac Kis-Tubesi Kilátó (555 m)

Kis-Tubesi Kilátó (555 M) (555)

vidikovac Sós-Hegyi Kilátó (495 m)

Sós-Hegyi Kilátó (495 M) (511)