mazichal to balande 27 AUG 2020

2 days 6 hours 46 minutes
September 13, 2020
August 2020

near Māzī Chāl, Māzandarān (Iran)

مسیر از مازیچال به بالنده و فلکده زیاد است ما این مسیر رو در 3 روز رفتیم .در اینجا باید بگم 2 مسیراصلی برای رفتن وجود دارد .اولی مسیر کوتاه با فرود و صعود زیاد و دومی مسیر بلندتر و فرود و صعود کم و به صورت تراوس مسیر های دیگری هک هست که محلی ها بلد هستن.مسیر اولی در فایل جدا خواهم کشید که مهمترین نقطه ان پایین رفتن از خشک دره یا مرمره است که شیب زیادی دارد. مسیر دوم که ما 80% از ان پیروی کردیم از بالای روستا و به صورت تراورس کل دره ها رو طی می کند در چند جا که اشاره شده باید باز تراورس را ادامه داد تا به کمپ اول رسید روز دوم ما اشتباه از پاکوب جنگل به سمت پایین رفتیم که نتوانستیم راه را پیدا کینم و به صورت اکتشافی ادامه دایدم اما از کمپ دوباره اگر تراورس کنیم و دره را دور بزنیم مسیر بسیار خوب است در کل مسیر در هر گاوسرا اب است مشکل اب نیست انتن تقریبا نیست . این فایل به جز بعد از کمپ شب اول قابل پیمایش است . مسیر نسبتا بکر است و رد پای خرس به وفور دیده می شود قبل فصل گاودارها بسیار مسیر خطرناکی است چون منطقه کاملا خالی است. لطفا با راهنما رفته شود و محیط را الوده نکنید. در بالنده ماشین برای رفتن به پایین نیست مگر هماهنگ شود از بالنده تااب گرم فلکده می توان پیمایش کرد که خود یک روز دیگر احتیاج است . از بالنده تا محیط بانی فلکده با ماشین حدود 2.5 راه است
مسیر حدود 30 تا 40 کیلومتر است

ABBBB

az pakob samte chap teravers be bala konid

balandeh village

gavdari 3

• Photo of Hessam Abbasi
    Hessam Abbasi May 11, 2022

سال 92 این مسیر رو رفتیم... پایین اومدن از خشک دره خیلی خیلی مشکل بود، همینطور رودخونه بیش از حد تصور ما آب داشت و اذیت شدیم

• Photo of mahyar sadaghiani
    mahyar sadaghiani May 11, 2022

بله بهتر است دره رو تا آخر تراورس کنید یا از دره مرمره برید پایین نه این دره

• Photo of Hessam Abbasi
    Hessam Abbasi May 14, 2022

آره تراورس رو چند بار انجام دادم. اونم مشکلات خاص خودش رو داره و یه جاهایی راه خرابه و سیل و بهمن شسته ش