Matinski vis - kod Zepca

December 25, 2021
December 2021

near Vitlaci, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Lijepa kruzna ruta, ne tako zahtjevna ruta, ipak na mjestima sa usponom koji nije za zanemariti, mirnim, lijepim krajevima, kraj rjecice Ljubne, kroz crnogoricne shume, pokraj par izletnickih mjesta, planinskih kucica, lovackih kuca, domova...
plijeni cistoca i uredjenost tih objekata u skladu sa prirodom na koju smo naisli.
S vrha odlican pogled na Teslic i taj dio Bosne, malo nas je vjetar omeo da vise uzivamo u njemu.
krene se tako sto se neposredno kod benzinske pumpe i motela Maric koji se nalaze nekoliko km od Zepca kad se krene prema Zenici, skrene sa magistralnog puta u naselje Ljubna koje se nalazi kraj istoimene rijeke. ide se cestom 3 km i onda se , prije mjesta gdje cesta pocinje da se uspinje, na oznacenom skretanju lijevo prema lovackoj kuci Ljubna ostavi auto i krene pjeske dobrim makadamskim putem.
poslije 2 km na mjestu gdje se nalazi lijepo uredjen sadrvan i dokle vodi put, skrene se uzbrdo stazom koja djeluje kao usjek ostao od neke isusene rjecice. tu nema novih markacija, pa treba dobro pripaziti. prati se lagani uspon grebenom donekle utabanom , ne previse koristenom stazom, sa povremenom starom markacijom, koja vodi do jednog vrha sa ostacima zemunica. odatle je obnovljena markacija i ulazi se u podrucje sa minskim poljima, pa treba biti oprezan pratiti dobro markaciju i stazu. opasnost od mina postoji narednih 2-3 km sve do samog vrha.
Na jednoj raskrsnici, kad vec predjete 5 km i spustite se prema mecanovom vrelu, prije novog uspona prema samom vrhu nalazi se tabla sa oznakama na kojoj stoji 2 h do vrha. ovo moze zbuiti je u stvari odatle ima samo 2 km do vrha.

na vrhu se nalazi lijepo uredjena kapela Sv.Bernarda, sa stolom i klupama unutra, a neposredno prije vrha otvorena koliba u kojoj ima i pec i madraci , gdje se moze i prespavati.
sat vremena od vrha na visini od 824 m nalazi se prekrasni planinarski dom Matinski vis, sa odlicno uredjenim prostorom okolo, klupama, dva adrenalinska parka, tablama sa slikama lokalne flore i faune. u domu ce vas docekati ljubazni i komunikativni domacin Mirko, biolog po struci, od kojeg mozete dobiti pregrst korisnih informacija i o predjelima gdje se nalazite i generalno o prirodi i planinama.

Pocetak

poslije naselja Ljubna i zadnje kuce u naselju skretanje prema lovackoj kuci.

korito prije lovacke kuce

PictographMountain hut Altitude 1,577 ft

Lovacka kuca Ljubna

Kos

osmatracnica

na mjestu poslije lijepog, novog sadrvana - ima njegova slika medju pocetnima, gdje zavrsava put, ne tako lako vidljiva i neoznacena staza koja vodi prema vrhu grebena

skretanje lijevo kroz usjek

ova sva skretanja koliko vidim na karti vode na isto mjesto, vazno je naci prvo , ono prije ovog, poslije svi putevi vode prema vrhu ovog grebena, ali mi smo izabrali ovu stazu koja je vise koristene u par wikiloc trackova i koja je vjerovatno ranije bila markirana, jer smo na par mjesta nasli ostatke starih oznaka

skretanje desno

mada vidim da i ovaj put lijevo, samo nesto duze isto vodi do vrha

Vrh 825 m Mujica kosa

Photo ofskretanje desno nizbrdo, pocetak markirane staze i oznaka za mine, oprez!!! Photo ofskretanje desno nizbrdo, pocetak markirane staze i oznaka za mine, oprez!!! Photo ofskretanje desno nizbrdo, pocetak markirane staze i oznaka za mine, oprez!!!

skretanje desno nizbrdo, pocetak markirane staze i oznaka za mine, oprez!!!

presjecanje potocica

ovdje markacija vodi kroz shumu naprijed, ali mi smo ipak izabrali nesto duzi put putem desno pa smo se onda vratili lijevo na istu stazu. ta kroz shumu nam je djelovala tesko dostupna, neprohodna i nerasciscena , mada na wikilocu ima trailova gdje ljudi idu s njom, ne ustedi se nesto puno

lijevo

lijevo uzbrdo

raskrsnica - pravo

ovdje stoji pogresna ili stara oznaka 2h , radi se o 2 km i iako je uspon odavde do vrha treba moza 30ak minuta

desno , oprezno

ovo skretanje desno mislim da nije markirano koliko je potrebno, jer staza produzava naprijed direktno prema minskim poljima , ima i tabla sa oznakom, na par stabala prije skretanja ima slabom, izblijedjelom bijelom oznaceno skretanje desno, jedva vidljivo, i onda tu pravo vodi na tablu sa minskim poljima, ali kad se pogleda uzbrdo vidi se gusta markacija izmedju shume i livade s jedne strane, a s druge oznake minskih polja

PictographMountain hut Altitude 3,264 ft

baraka neposredno prije vrha

Matinski vis vrh 945 m

lijevo antene

lijevo s puta na stazu

mada i put ide isto do doma

PictographMountain hut Altitude 2,704 ft

PictographMountain hut Altitude 2,633 ft

Planinarski dom Matinski vis 824 m

od doma ima markirana staza nizbrdo s kojom se najbrze silazi

Photo oflijevo - izlazak sa staze na sumski put Photo oflijevo - izlazak sa staze na sumski put Photo oflijevo - izlazak sa staze na sumski put

lijevo - izlazak sa staze na sumski put

desno cestom prema pocetnoj tacki

prije toga preko potoka treba preci