Matagalls+Agudes+Turo Home+Circular Montseny

Photo ofMatagalls+Agudes+Turo Home+Circular Montseny Photo ofMatagalls+Agudes+Turo Home+Circular Montseny Photo ofMatagalls+Agudes+Turo Home+Circular Montseny

October 4, 2011
October 2011

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Circular als 3 cims més emblemàtics del Montseny.
Sortim l’aparcament de l’Hotel Sant Bernat del Montseny (825 m.)per darrera la ermita (HO SENTO,LA SORTIDA ESTA EQUIVOCADA AL MAPA) Camí que puja al Matagalls pel Collell.
La pujada es forta i sostinguda, son uns 800 metres en 3 Km fins arribar al Puig Sa Creu, des on es planeja fins el Matagalls. Es passen trossos de camí molt estret, per les herbes i punxes, val la pena anar amb camisa de màniga llarga i pantalons llargs també.
Dalt del Matagalls (1695 m.) hi fa vent,baixem tot seguit a Coll Pregon. Des aquí hi una forta baixada pel bosc fins el coll de Sant Marçal (aprox. 1100m) amb bones vistes dels Castellets i les Agudes, la propera fita. Ens acostem a l’hotel de Sant Marçal per omplir aigua a la font.
Cal anar una mica de pista i pujar tot seguit a la carretera fins l'aparcament de Ses Ferreres. Travessem la carretera,fem un tros de camí i aviat som dalt la carena, amb vistes a llevant, davant nostre els Castellets i darrera seu les Agudes. Anem seguint les marques vermelles, tant aviat ens porten per camí, com ens envien a grimpar per les roques. Es un puja-baixa molt entretingut. El tros final no el fem grimpant i per camí arribem fins el Coll de les Agudes, des on hem de recular per pujar a la creu. Les Agudes 1703 m.
Només ens queda planejar cap al Turó de l’Home. Arribem a coll ses Basses (la CARRETERA)i pugem al Turó de l’Home (1707 m.)

El camí de baixada comença just a l’altre costat del coll (carretera), direcció ponent. Es un camí molt marcat que du a Fontmartina. El primer tros baixa fort i aviat ens trobem encaixats entre l’herbassar, el més difícil es saber quan hem de desviar-nos per anar cap a la riera de Sant Marçal (riu Tordera). Uns metres mes avall de la marca (creu) del GPS trenquem a la dreta, per on sembla haver-hi un corriol. Tant li fa, aviat el perdem i hem de baixar una mica pel dret, avall i a la dreta fins que trobem un camí que planeja dins un bosc molt bonic i d’arbres molt vells.
Ja som en una petita clariana amb una indicació cap a les Agudes seguint el camí que portem. Nosaltres hem de agafar-ne un altre que surt perpendicular i que baixa al davant del senyal, per dins l’herbassar; fins que es fa una pista, al principi, també plena de punxes i falgueres. La pista esdevé molt mes ampla, apta per pujar-hi amb 4 x 4 (en trobem 2). Fa unes amples llaçades mentre va baixant tot el vessant de ponent del Turó de l’Home en direcció al riu Tordera. La pista ampla continua per l’esquerra, nosaltres n’agafem una a la dreta molt més estreta i amb una bonica barana de troncs. Hem d’anar direcció nord-est, cap el coll de Sant Marçal, per tal de vorejar els cingles del Tordera i trobar un pas per travessar-lo. La pista es torna camí estret que puja i baixa vora la cinglera.Es un lloc salvatge, finalment ja planeja i ens porta a la carretera que va al camping les Illes.
Per la carretera, baixem direcció sud-oest, trobem aviat un pont que travessa el riu; ara toca pujar per l’altra banda del barranc fins trobar el desviament que indica Formatgeria Can Gorcs. Es obert i podem prendre un beure còmodament asseguts en butaques damunt la gespa. Fem un tast de formatges i en comprem. Passem una bona estona i ja es fosc quan reprenem el camí, queden 500 metres fins l'aparcament.

Coll de Sant Marçal

Hi passa la carretera GIV 5201. Un lloc per aparcar per quan només vols pujar al Matagalls.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Creuament

El punt més perdedor de l'itinerari. Anem baixant i cal desviarse a la dreta cap el bosc. Desprès anar baixant fins aconseguir travessar el barranc de la Tordera.

Sant Marçal del Montseny

Ermita i hotel restaurant. Font d'aigua molt fresca (Octubre 2011)

PictographSummit Altitude -0 ft

Les Agudes 1705 m.

Hi pugem pels Castellets.

Matagalls 1687 m.

Cim del Matagalls, amb la emblemàtica creu

Sant Bernat

Es un hotel / restaurant. En dia de diari segur que trobeu aparcament.

PictographSummit Altitude -0 ft

Turó de l'Home 1705,8 metres

Al 1974 hi pujaven autocars de turistes. Ara cal fer-ho a peu. El camí mes habitual es des la Font de Passavets (Santa Fe del Montseny)

• quim.vives Jun 9, 2019

Hola, quant de temps vas trigar?

joanmolamolt Jun 10, 2019

No ho recordó exactament. Tot el día, aproximadament de 8 mati a 7 vespre.
    Varem acabar amb un refresc a La Formatgeria

alexdsummit Jul 5, 2020

Hola Bona tarde, jo aniré dimecres a fer-les, pujaré desde Collformic, per fer els tres cims esta ven indicat?

joanmolamolt Jul 6, 2020

Si, de coll formic pots fer Matagalls, baixes a Sant Marçal. Segueixes track i fas les Agudes pels Castellets i despres turo del Home. Hauras anar i tornar pel mateix. Sera LINEAL.
    El meu recorregut es circular.
    Salut

• Photo of jcorrea4399
    jcorrea4399 Jul 19, 2020

Hola! Una pregunta.. viendo la fecha que pone la actividad.. (nose si es correcta) quería saber si esta ruta aún está habilitada? Tengo pensado hacerla esté finde.. Muchas gracias de antemano

joanmolamolt Jul 20, 2020

Hola
    La hice hace muchos años, pero la mayoría de caminos son concurridos. Te puedes perder bajando del turó del Homa , desde el collado. No es una ruta para hacer corriendo.
    Una abrazo

alexdsummit Jul 20, 2020

Yo hice las tres hace nada, dejando el coche en Collformic.
    Matagalls, Agudes y Turo ...
    Te recomiendo que si quieres hacerlas que alguien te espere en Santa Fe con el coche, Si no puede ser infernal... y sobre todo ojo a la vuelta de las agudas, porqué no es difícil perderse

alexdsummit Jul 20, 2020

La ruta de las Agudes hay que seguir las piedras y señales de los árboles, hay momentos que deja de haber camino, y solo hay bosque

• Vilenica Nov 19, 2020

Hola, se puede ir con perro? Me refiero a si las trepadas las puede superar un peludo atlético :) Muchas Gracias!

• Photo of Joan DF
    Joan DF Jun 12, 2021

Ruta molt completa, i amb grans vistes! Llàstima que no m'he llegit bé l'explicació i anés ben preparat, perquè per agafar el corriol baixant del Turó de l'Home, primer m'he passat de llarg, i després m'ha costat de trobar.

La pujada de Sant Marçal a les Agudes l'he fet seguint el GR 5.2, que està bastant ben marcat, i t'estalvies el tram de carretera, però et perds la gràcia de grimpar.

joanmolamolt Jul 8, 2022

Si, el més perdedor es baixant del Turó de l'Home.