Photo ofMatagalls per Collformic, Coll Pregon, Font dels Llops, Font Ropitosa, Sot de les Cordes, Coll d'Ordials, Coll Saprunera Photo ofMatagalls per Collformic, Coll Pregon, Font dels Llops, Font Ropitosa, Sot de les Cordes, Coll d'Ordials, Coll Saprunera Photo ofMatagalls per Collformic, Coll Pregon, Font dels Llops, Font Ropitosa, Sot de les Cordes, Coll d'Ordials, Coll Saprunera

1962
December 27, 2023
December 2023

near El Brull, Catalunya (España)

Ruta circular des de Coll Formic passant per:
- Turó del Pla de la Barraca (1.4 km)
- Turó Gros (2.4 km)
- Coll de Llops (3.1 km)
- Matagalls (3.7 km)
- Collet de l'Home Mort (4.3 km)
- Coll Pregon (4.9 km)
- Font de Mosquits (5.5 km)
- Font de Llops (6.6 km)
- Font de l'Avet Blau (7.7 km)
- Font Rupitosa (8.3 km)
- Sot de les Cordes (9.7 km)
- Coll d'Ordials (10.2 km)
- Font de l'Escot (11.7 km)
- Coll Saprunera (12.5 km)

Excursió feta el dia 22/12/2023
Sortim de Collforminc i pugem al Cim del Matagalls pel camí clàssic, el sender està molt fressat i marcat com a Gr, no té pèrdua, he fet una petita parada a la Font Freda, no té gens d'aigua i pel que sembla de fa temps. Cim del Matagalls, el dia és esplèndid i les vistes també. Per baixar seguim carena direcció SE, passem pel collet de l'Home Mort i arribem a la gran explanada de Coll Pregon, a partir d'aquí forta baixada per una increïble fageda passem pel trencant de la Font del Mosquit, que no hi anem, i enllacem amb pista al wp9 que ens portarà a la Font dels Llops, també sense aigua. De la font agafem pista direcció Ponent, passem per la Font Xiri i ja arribem a la Font de la Ropitosa, aquesta amb aigua, poc després de la font, s'acaba la pista i hem de tirar a l'esquerra per un mal corriol, el camí està marcat amb senyals vermells, que són les que he seguit, i altres de blaves que crec que són les que pugen a la Goitadora. El camí és dret i dolent s'ha d'anar en compte, però hi he vist cap pas perillós. Al wp14 creuem el torrent, que no porta gens d'aigua i tirem amunt, per corriol, fins arribar al Coll d'Ordials .Un cop al Coll val la pena arribar-se al proper Turó del Faig Sec, està a tocar. A la carena davant nostre, direcció SO podem veure el Coll de Saprunera, que és on hem d'anar, però per arribar-hi hem de donar una gran volta flanquejant les cingles de Salaverds per anar a travessar el Torrent de la Font de Matagalls al wp17, el camí està molt perdut, hi ha marques vermelles i alguna fita, però en alguns punts és difícil veure-les, com agreujant, en aquets època de l'any el camí està farcit de fulles i no saps mai on poses el peu. Arribem al wp17 travessem el Torrent i ja enllacem amb bon camí fins al Coll de Saprunera, on tirarem avall a l'esquerra per anar a enllaçar amb la pista de Sant Segimon al wp19, seguim pista i al wp20 fem drecera travessant el Torrent dels Rentadors, no sé si val la pena fer-la, el camí està molt perdut, tornem a enllaçar amb la pista al wp22 i ja arribem al wp1on seguirem el camí d'anada fins el proper Collformic.