Matagalls des del coll de Bordoriol

Photo ofMatagalls des del coll de Bordoriol Photo ofMatagalls des del coll de Bordoriol Photo ofMatagalls des del coll de Bordoriol

October 13, 2011
May 2011

•   4.5 6 Reviews

near Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

Pujar al Matagalls és, sens dubte, una de les excursions més habituals del Parc Natural del Montseny. Potser el camí més habitual per arribar-hi és des de Collformic. Però de camins per arribar a la creu del Matagalls n'hi ha molts. I un d'aquests altres és l'accés des del coll de Bordoriol.

El coll de Bordoriol és a la carretera de Viladrau a Santa Fe. En aquest coll hi ha un aparcament habilitat i una caseta d'informació.

Abans d'iniciar la caminada, recomanem fer una visita a la caseta d'informació. Possiblement us podran facilitar algun mapa un mapa de la caminada i altres consells interessants.

Aquest camí és un dels més agradables per accedir al Matagalls que puja per la vessant NE pel mig de la fageda. A l'estiu s'agraeix la frescor del bosc. Al camí hi trobarem indicadors cap al Coll Pregon, primer, i cap al Matagalls, després. Cal tenir en comptem però, que també és un dels itineraris més costeruts tot i no presentar dificultat.

Per tornar, es pot fer per la font de Mosquits i la font de Llops. Les dues fonts acostumen a tenir un bon raig d'aigua fresca. Aquest camí és un corriol que baixa en fort desnivell per l'obaga, en mig d'un bosc de faig i avets.

Poua molt rudimentària on antigament s'hi acumulava neu i glaç

Matagalls

• DanielBoom Oct 26, 2011

És una ruta molt maca, per persones amb bona forma ja que la pujada és considerable, si fa vent el tros del coll de Sabènia i Matagalls és un pel desagradable.

• Photo of xavi_andres73
    xavi_andres73 Oct 27, 2015

Entorno fantástico, sobre todo en otoño, ruta exigente, no en cuanto a dificultad técnica, sino exigencia física, se hace en una mañana, para mi muy buena.

• Photo of Jordi de Blas
    Jordi de Blas Dec 10, 2016

Preciós passeig a la tardor, el color i olor de la fageda omple els sentits.
    Només dir que és una mica dura des d'una mica abans de Coll Pregó a la Creu, però val la pena !!.

• Photo of caminantsensepresses
    caminantsensepresses Mar 17, 2018

Entorno magnifico y con fantasticas vistas desde la cima

• Photo of Bernat Valbuena Torrellas
    Bernat Valbuena Torrellas Oct 15, 2018

Vam tenir molta boira pero tot i aixi és bonic.

• nuriadiego Oct 12, 2020

Hem fet la ruta, no m ha semblat exigent. Bona passejada amb pendent al final pero no m ha semblat forta

• Eclectica Jun 5, 2022

Haviem pujat al Matagalls però per altres rutes. Ens ha agradat molt, no sabíem que el bosc acabava tan a prop del cim. L'hem fet en un dia calorós i prop del migdia. Hem fet en recorregut en sentit contrari del proposat sense pensar-hi. La pujada per corriols dins la fageda ha estat més forta, però també més ombrívola. Hem gaudit molt del paisatge durant la pujada i també hem tingut l'avantage que la baixada per pista ha estat molt senzilla. Gràcies Jordi J. Canals!

Gràcies!

• jordir80r Jul 4, 2023

Excursió que faig quasi cada any amb motiu de l'aplec de Matagalls cada segon diumenge de juliol, fàcil per pista forestal i a l'ombre fins al coll Pregon, després mes costerut i finalment l'aproximació amb pedra i sense arbres. Salut