masouleh shah moallem - shanderman ماسوله - شاه معلم - شاندرمن

Photo ofmasouleh   shah moallem - shanderman ماسوله - شاه معلم - شاندرمن Photo ofmasouleh   shah moallem - shanderman ماسوله - شاه معلم - شاندرمن Photo ofmasouleh   shah moallem - shanderman ماسوله - شاه معلم - شاندرمن

3 days 4 hours 11 minutes
June 9, 2019
June 2019

near Māsūleh, Gīlān (Iran)

برنامه در 4 روز و 3 شب برگذار شد که از ماسوله شروع و پس از گذشتن از قله شاه معلم ارتفاع کم کردیم و در گوسفند سرا های زیر قله کنار چشمه که در نقشه مشخص شده کمپ کردیم و فردای اون روز مسیر به صورت تراورس ادامه پیدا کرد تا ییلاقات ماسال و شب مانی دوم در منطقه ای به نام خشک دریا انجام شد. روز سوم وارد مسیر جنگلی شدیم که تو این قسمت از مسیر هم جز یک چشمه و یک آبشار آب قابل آشامیدن پیدا نکردیم.

PictographBridge Altitude 1,580 ft

محل عبور از رودخانه 05 - :D

تنه های درختی که روی رودخونه قرار داده بودن برای عبور از آب خیس و سر بودن و ما مجبور شیدم از داخل آب از رودخونه عبور کنیم

PictographBridge Altitude 2,295 ft

شروع مسیر پاکوب

از ماسوله تا کهنه ماسوله جاده خاکی وجود داره که میتونین با استفاده از مینیبوس و یا نیسان هایی که تو این مسیر تردد دارن خودتون رو به ابتدای مسیر پاکوب برسونین. البته غیر از این مسیر یه مسیر کوهپیمایی دیگه هم وجود داره که از امامزاده ابراهیم میگذره.

PictographBridge Altitude 4,185 ft

PictographBridge Altitude 1,696 ft

PictographBridge Altitude 1,600 ft

محل عبور از رودخانه 04

تو این محل پل چوبی وجود نداشت و یکتنه درخت روی رودخوه قرار داده بودن که با کمک اون از آب رد شدیم احتمال میدم که مسیر دیگه ای وجود داره تو این محل که ما ندیدیمش

PictographMountain hut Altitude 8,091 ft

کافه

میتونین اینجا آب و غذا تهیه کنین دسترسی به جاده هم وجود داره که میتونین با ماشین به شهر برگردین

PictographCampsite Altitude 0 ft

کمپ شب اول - داخل ماسوله

کمپ شب دوم

در کنار گوسفند سرا و چشمه با منظره عالی

کمپ شب سوم - کنار چشمه 05

با توجه به اینکه کنار خونه های روستایی بودیم از امکانات دسشویی و لوله آب داخل خونه استفاده کردیم و نیاز به برداشتن آب از چشمه نبود

Photo ofکمپ شب چهارم - کنار آبشار با آب آشامیدنی Photo ofکمپ شب چهارم - کنار آبشار با آب آشامیدنی Photo ofکمپ شب چهارم - کنار آبشار با آب آشامیدنی

کمپ شب چهارم - کنار آبشار با آب آشامیدنی

PictographMountain hut Altitude 1,044 ft

امکانات رفاهی (اتاق - دسشویی و رستوران، آلاچیق وجود داره

لوله آب

محل عبور لوله آب برای گوسفند سرا هست که قابلیت برداشت آب داره

قله شاه معلم

قله شاه معلم ماسوله(گیلان)از قلل پرتردد استان، واقع در خط الراس ماسوله، مشرف به استان زنجان از یکسو وشهرستان خلخال از سوی دیگر است.قله ایی به ارتفاع ۳۰۵۸متر که قبلا بلندترین قله گیلان بود

انتهای مسیر پاکوب و ورود به جاده خاکی

تو این مسیر ماشین تردد میکنه

تو مسیر قله و بعد از اون تا این نقطه هیچ چشمه ای وجود نداره پس باید تو مصرف آب مدیریت داشته باشین مخصوصا که مسیر شیب زیادی داره تا این چشمه راه زیاده