masal shanderman ماسال دشته -شاندرمن حاجی بیجار

Photo ofmasal shanderman ماسال دشته -شاندرمن حاجی بیجار Photo ofmasal shanderman ماسال دشته -شاندرمن حاجی بیجار Photo ofmasal shanderman ماسال دشته -شاندرمن حاجی بیجار

May 5, 2018
May 2018

near Dashteh, Ardabīl (Iran)

جهت اجرای برنامه میبایست وارد ییلاقات ماسال شد و پس از هتل فردین معصومی و چند ییلاق به ییلاق نمه نمه پشت میرسیم که در این محل از جاده اصلی جدا شده به جاده فرعی خاکی میرویم
بستگی به وضعیت جاده و بارندگی میتوانیم ادامه مسیر را تا ییلاق دشته با نیسان و پیاده پیمایش کنیم
کل مسیر ییلاق نمه نمه پشت تا دشته را میتوان 45 دقیقه ای پیمود

در ییلاق دشته قهوه خانی ای با سه یا چهار اتاق میتوان 15 الی 20 نفر را اسکان داد
روز دوم از ییلاق دشته به سمت خشکه دریا سرازیر میشویم
لازم به ذکر است در صورتی که بارندگی باشد این مسیر برای گروههای مبتدی مناسب نیست و میتوانید اندکی از مسیر خاکی را از دشته به سمت دیلمده(غرب ) پیمایش کنید و از آنجا با شیب ملایم وارد خشکه دریا شوید
حرکت از خشکه دریا با شیب ملایم در کنار رودخانه ادامه دارد و در صورتیکه قصد شب مانی دارید با قدمهای ملایم و استراحت پس از 6 ساعت پیمایش به کوهسار که فضای باز جهت شب مانی دارد میرسیم
لازم به ذکر است در مسیر چشمه خاصی وجود ندارد و میتوانید از آبهایی که تپه های مجاور سرازیر میشود استفاده کنید
در کوهسار نیز در سمت چپ رودخانه آبشار مانندی سرازیر میشود که میتوانید از آن برای آشامیدن استفاده کنید
روز سوم حرکت از کوهسار شروع شده و پس از گذر از سه پل به ییلاق لچور میرسیم که بعد از گذر از لچور پس از 1 ساعت پیاده روی به ابتدای جاده خاکی که منتهی به امامزاده شفیع و حاجی بیجار است میرسیم که پس از نیم ساعت پیاده روی در جاده خاکی به قهوه خانه حاجی بیجار میرسیم که در آنجا نیز میتوانیم از کباب و چایی لذت ببریم
از راننده وسیله نقلیه نیز باید درخواست کنیم که از شاندرمن وارد جاده امامزاده شفیع شود و از آنجا به طرف قهوه حاجی آمده و در آنجا منتظرتان بماند
ضمنا مسیر دشته تا شاندرمن را در صورت سبکبال بودن و سحرخیز بودن میتوان یک روزه پیمایش نمود
در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید میتوانید با شماره 09123414189 تماس حاصل فرمائید با کمال میل جهت راهنمائی در خدمت هستم

میتوانید به جای دشته در این قهوه خانه بمانید

رودخانه سمت راست قرار می گیر د (پل واردیمه)

• Photo of RaminShahin
    RaminShahin May 5, 2018

قهوه خانه حاجی بیجار

• Photo of chaichi چایچی
    chaichi چایچی Jul 24, 2018

ممنون از ثبت مسیر با توضیحات کامل .فقط ممکنه لطف کنید و بفرمایید از چه دستگاهی برای ثبت مسیر استفاده کرده اید ظاهرا در ثبت زمان حرکت برخی گوشیها زمان را متفاوت ثبت می کنند مثلا برای مسیر شما 4 ساعت قید شده
    با تشکر چایچی

• Photo of RaminShahin
    RaminShahin Feb 22, 2021

با سلام و عرض معذرت بابت تاخیر . با گوشی سامسونگ ثبت مسیر کردم که خیلی دقیق هم نیست