Photo ofMas Verd - Can Cavaller - Roca Viera - Font dels Corbs - Pujant de l'Aspre - Plaça del Suro - Cal Rabàs 2024-04-27 9:13 Photo ofMas Verd - Can Cavaller - Roca Viera - Font dels Corbs - Pujant de l'Aspre - Plaça del Suro - Cal Rabàs 2024-04-27 9:13 Photo ofMas Verd - Can Cavaller - Roca Viera - Font dels Corbs - Pujant de l'Aspre - Plaça del Suro - Cal Rabàs 2024-04-27 9:13

April 27, 2024
April 2024

near Biert, Catalunya (España)

Mas Verd - Can Cavaller - Roca Viera - Font dels Corbs - Pujant de l'Aspre - Plaça del Suro - Cal Rabàs - els Saiols 2024-04-27 9:13

Feia uns 40 anys que no ens retrobàvem presencialment amb en Toni, un company de la universitat de la UPC a Girona. Sabia que era un empedreït caminador, que n’havia fet un munt de quilòmetres per camins, recuperador, netejador i senyalitzador de corriols -cal reconèixer aquesta fantàstica tasca que fan en equip, és de justícia!!-... però no havíem trobat l’ocasió de trescar plegats. Avui amb l’equip anomenat “Cul Actiu” hem tingut l’oportunitat de caminar pels cingles de Rocacorba, amb l’expert guiatge d’en Toni.

Aquest és un paisatge que he trepitjat en poques ocasions, un parell de cops amb en Toni Poppins, en Jordi, en Santi i la Cristina:
- Rocacorba per Canet d'Adri 2013-08-31 7:51
- Granollers de Rocacorba - Can Gelats - el Turó Rodó - Rocacorba - Sant Nicolau - Coll Saposa 2014-09-20 7:56
En aquesta ocasió no hem arribat a Rocacorba, ens hem enfilat per corriols amb una bona pendent, hi ha un parell de punts equipats amb cordes, però són fàcil de superar.

En Toni ens explicava una curta i interessant historia a cada tram de camí, "... se'n deia El Carrer doncs anaven fins la font per abeurar els animals i netejar la roba...", "...aquest corriol estava embardissat i 50 metres més avall el vàrem retrobar...", "... aquest n'hi diem així en honor del pagès...", tot amanit amb les explicacions de l'Àngel, un etnopoeta engrescat a salvar paraules, llocs, històries.... Darrerament han tornat a obrir el Pujant de l'Aspre, en Toni ens explicava el seu significat: bàcul, barra, bastó, burxanc, canya, clava, crossa, cucanya, enzador, estaca, estaló, garrot, pal, perxa, puntal, semaler, suport, tronc, vara, vareta, verga, vergella...i així és ... just a tocar de la pujada de roca, on hi han posat una corda, hi ha un tronc -ara mort- que servia per salvar aquella roca, probablement un càdec (Juniperus oxycedrus).

Tot i que és una caminada amb bons miradors i unes exel·lents vistes, avui el paisatge se’ns ha amagat per la boira i la pluja fins el final del matí, que el cel s’ha obert. Trobareu els diferents punts d’interès en els Waypoints assenyalats.

Ha estat un dia molt especial. Hem vist una geologia molt interessant (amb roques que mereixen tenir nom propi -pastera, viera, d'en Mascaró...-, unes flors a voltes molt diferents a les que tenim a prop de mar -l'orella d'os (Ramonda myconi), la saponària (Saponaria ocymoides)...-, i molts pocs animalons, tret d’alguns pocs insectes, ocells i bonics cargols contents de la pluja que de tant en tant ens mullava amb ganes, però habitualment queia sense molestar. L'aturada per esmorzar a estat pantagruèlica.... amb una bona sobrassada directa de ses Illes, una caixa de galetes que no s'acabava mai, fruita, entrepans, conguitos, fruits secs... Retrobar-nos amb en Toni, després de tants anys, ha estat tot un plaer, i compartir els corriols que han obert de nou i els mantenen en bones condicions... un honor. Moltes gràcies per convidar-nos Toni, i felicitar la tasca que feu amb l’equip del Cul Actiu. Fins la propera.

Ruta circular des de Biert passant per:
- Collet de Cal Rabàs (1.6 km)
- Bassa dels Saiols (4.7 km)

Salut i Cames!!

Pàrquing - Mas Verd

Mas Verd - El Carrer

PictographMountain hut Altitude 1,434 ft

Can Cavaller - Era

PictographTree Altitude 1,417 ft
Photo ofEl roure de Can Cavaller - Intersecció Photo ofEl roure de Can Cavaller - Intersecció Photo ofEl roure de Can Cavaller - Intersecció

El roure de Can Cavaller - Intersecció

Photo ofPujada de la Roca Viera o de l'Àngel Photo ofPujada de la Roca Viera o de l'Àngel Photo ofPujada de la Roca Viera o de l'Àngel

Pujada de la Roca Viera o de l'Àngel

Roca Viera

Collet de Cal Rabàs

Fita

Cruïlla

Font dels Corbs

PictographRisk Altitude 2,041 ft

Pujant de l'Aspre - pas equipat

PictographRisk Altitude 2,129 ft

Vista a la Roca Pastera

• Photo of Clascar
    Clascar Apr 27, 2024

Molt bona trobada i coneixença

• Photo of capita haddock
    capita haddock Apr 28, 2024

Benvolgut Clascar, ha estat fantàstic poder trescar amb l'equip dels "Cul Actiu" amats i professionals bosquetans. Moltes gràcies per acollir-nos.