Mas Serratosa Castell de Voltregà Sant Martí Xic (100 cims)

Photo ofMas Serratosa Castell de Voltregà Sant Martí Xic (100 cims) Photo ofMas Serratosa Castell de Voltregà Sant Martí Xic (100 cims) Photo ofMas Serratosa Castell de Voltregà Sant Martí Xic (100 cims)

May 11, 2024
May 2024

near Sant Hipòlit de Voltregà, Catalunya (España)

Sant Martí Xic vora les restes del Castell de Voltregà (altura máxima 859 metres ) a la llista dels 100 cims de la FEEC. Es dins el terme de Les Masies de Voltregà.
Per pujar-hi hem fet una excursió sortint del darrera del Mas Serratosa on hem aparcat, s'hi va per un trencall de la carretera BV-4608 de Les Masies de Voltregà cap a Sant Boi de Lluçanes.
Es una circular força variada.
Hem deixat l'auto a la vora d'un gran dipòsit d'aigua , reculem una mica cap a la masia i tot seguit a la nostra esquerra tenim una ampla pista que va planejant suaument per la banda obaga, es fa més estreta fins que gira cap a la esquerra per pujar fort dalt la serra fins el collet de Baulenes on trobem un pal indicador.
Som en un petit altipla amb vaques pasturant, al davant el Mas de Baulenes. Anem cap a la dreta i per un sender pugem fins vora el turó de Malpàs on hi ha un Mirador amb unes curioses estructures de pedra seca , datades del 2012. Tenim molt bona vista del Pirineu nevat (Puigmal i olla de Nuria). Som al punt més alt de la excursió. 914 metres.
Tornem al collet de Baulenes i seguim la pista passant vora la bassa del mateix nom , al collet de la Casanova ens desviem una mica de la pista principal cap a l'esquerra per agafar una dins del bosc que ens porta fins el Turó de la Miranda, amb bones vistes.
Tornem a la pista principal que baixa, i la seguim la pista fins les runes del mas Casanova, on agafem un sender que ens porta a la font de Casanova un bonic racó.
Despres seguim direccio sud fins arribar en una balma sota les runes del castell , on hi ha uns taula i unes graelles.
Pugem al 100 cim, el Castell de Voltrega, amb bones vistes de la plana de Vic i també el Cadi i Pedraforca al NW.
Sota mateix trobem la ermita de Sant Marti Xic i seguim fins el coll des on baixem per unes escales. Anem per un cami amb marques groges , desviant-nos cap a la dreta per passar per la cabana d’en Rabiolet on ens aturem a dinar. Seguim baixant i encara anem a visitar la Bauma de la Miranda i el Mirador del Morro del Bou abans de tancar el cercle.
Una excursió molt bonica per les cingleres de l’Osona en fantàstica companyia.
PS: una curiositat . El terme de Les Masies de Voltrega envolta completament al de Sant Hipòlit de Voltrega, que es un dels mes petits de Catalunya.

11 cap a la Bauma

Trencall

O1 Aparcament

Darrera el Mas Serratosa, on s'hi va per una pista asfaltada. Hi caben 2-3 vehicles

PictographCave Altitude 2,848 ft

12 Bauma de la Miranda

Molt cuidada, amb una barana i un banc.

PictographMountain hut Altitude 2,812 ft

12 Cabana Rabionet

Molt cuidada. També hi ha una taula a fora on dinem

06 Font de Casanova

Tot i que no te aigua, bon llos per reposar. Trobem una bona colla de "Tot Natura" que venen de Cunit.

PictographRuins Altitude 2,793 ft
Photo of08 Castell de Voltregà 859 metres 100 cim OSONA Photo of08 Castell de Voltregà 859 metres 100 cim OSONA Photo of08 Castell de Voltregà 859 metres 100 cim OSONA

08 Castell de Voltregà 859 metres 100 cim OSONA

Runes, amb una senyera.

PictographRuins Altitude 2,616 ft

5 Cruïlla

Vora les runes de la Casanova. Deixem la pista i anem per sender.

02 Collet de Baulenes

Anem primer cap a la nostra derta

Amunt cap a la carena

Aqui començaba realment el meu track, vaig haber d'afegir un tros manualment des l'aparcament vora el dipòsit del mas Serratosa.

9 Coll de Sant Martí

A la dreta hi ha les escales que baixen.

4 Mirador del Turó de la Miranda

Vistes del Pirineu occidental i de la Plana de Vic

03 Mirador Pedra seca

13 Morro del Bou

Un altre mirador, a sota el mas Serratosa.

Pel camíSant Martí Xic

Ermita romànica del segle X restaurada el 1985. Està TOT molt cuidat. Dona gust. Felicitem a la gent de Voltregà.

PictographCave Altitude 2,768 ft

07 Sota el Castell

Petita bauma, plena de poesia