Photo ofMas el Roquer , Gorgs de Riera del Grau, Balma de Sovelles, St Sadurní de Sovelles des de les Llosses Photo ofMas el Roquer , Gorgs de Riera del Grau, Balma de Sovelles, St Sadurní de Sovelles des de les Llosses Photo ofMas el Roquer , Gorgs de Riera del Grau, Balma de Sovelles, St Sadurní de Sovelles des de les Llosses

2099
May 7, 2024
May 2024

•   4.3 1 review

near les Llosses, Catalunya (España)

Ruta circular que iniciem al restaurant El Cremat, just al costat de la carretera de Ripoll a les Llosses. Passa per:
- Mas el Roquer, sota l'esvelta Penya del Roquer, on avui no pujarem.
- Gorgs de la riera del Grau. Els trobarem a no massa estona del Roquer. Per arribar al primer gorg, amb un bonic salt, no hem de travessar el riu, sinó baixar un corriol que s'inicia en un baixant vora un prat. Per arribar al segon, hem de recular fins al prat i buscar el millor lloc per creuar el Torrent. Just al'altre cantó, s'inicia un altre corriol que s'enfila pel mig del bosquet fins arribar a dalt de la pista, just en un marcat revolt (refieu-vos del track i de la vostra percepció per trobar el pas més adequat). Seguirem la pista a la dreta, que discorre propera al torrent. Al cap de poc, un petit i quasi eixut torrent creua la pista. A la nostra esquerra veiem que forma una pedra tosca. Al cap d'una estona, rere una pedra gran a la nostra dreta, baixa un corriol fins a un altre gorg amb un saltant (camí brutot). Retornem a la pista, creuarem un gran i bonic prat, i la deixarem no gaire enllà per prendre un camí a mà esquerra que, primer està molt marcat, però que s'aperdua si no es va alerta. Altre cop a tocar el torrent, just després de 2 roques que ens han servit de butaca per esmorzar, veiem un petit salt i gorg. Els deixarem a la nostra dreta, saltarem un fil i farem un gir a l'esquerra per creuar un torrentó que s'afegeix al principal. Caminarem més prop del torrent del Grau fins a arribar a la casa can Toni Jan, que serà a sobre nostre, a l'esquerra. Té un prat molt bonic a la part de davant. No hi entrarem i seguirem el filat per fora per arribar a la carretera d'accés al mas. Marxarem per un petit pla a la nostra esquerram creuarem el petit torrent, el filat i després una obertura entre les bardisses per arribar a una pista secundària o róssec. Ens conduirà, just després de fer-nos creuar el torrent de nou, a:
- Balma de Sovelles (És gran i bonica, amb una gran llosa que li fa de sostre. El torrent li passa just pel costat). Si continuem una estona per la carretera (en molt millor estat des del peu de la balma), arribarem a:
- Mas el Grau. És un bonic i petit mas situat just a l'extrem d'una gran i verda plana. Veiem vaques pasturant, i a l'esquerra també es divisa el veïnat de Sovelles, al que ens dirigirem per la carretera de l'esquerra, fent un anar i venir.
- Sant Sadurní de Sovelles (Ja portem 7.4 km). És un petit veïnat compost per l'església de S. Sadurní, la Rectoria (adossada), i l'antic Hostal.
- Tornarem a la cruïlla i començarem a baixar per la carretera emporlanada. Un tros avall trobarem la cruïlla que duu a St Martí de Vinyoles i Portavella, però la deixarem. Continuarem avall fins a trobar la Font de Pinoses (10.7 km), al costat de la casa de Pinoses. I un tros avall, mig amagat pels arbres, veurem el Molinot, pocs metres abans d'arribar de nou al Cremat, d'on hem sortit.
Circular molt interessant i molt bonica!. Molt recomanable!

PictographRiver Altitude 2,614 ft

Pont sobre la Riera

Mas el Roquer

PictographWaterfall Altitude 2,564 ft

1r Gorg

Gorg n. 2

Photo ofPista, anar cap a la dreta. Penya roquer a darrera nostra. Photo ofPista, anar cap a la dreta. Penya roquer a darrera nostra.

Pista, anar cap a la dreta. Penya roquer a darrera nostra.

Photo ofSeguim recte. A la dreta creuarien torrent fins al prat d'abans Photo ofSeguim recte. A la dreta creuarien torrent fins al prat d'abans

Seguim recte. A la dreta creuarien torrent fins al prat d'abans

Pedra Tosca

Seguir recte

• Photo of Rosa Nogué
    Rosa Nogué May 13, 2024

Bona sortida i ben explicada, gràcies per compartirla

• Photo of joan franch farrando