MARXA DEL GARRAF 2019

November 17, 2019
November 2019

near Gavà, Catalunya (España)

La 25ª edició de la Marxa del Garraf ens ha portat al llarg d'uns 46 km i 2800 metres de desnivell acumulat des de la plaça Jaume Balmes de Gavà amb arribada al mateix punt de sortida a alguns dels llocs més interessants del Massís del Garraf. Inicialment hem seguit el camí paral.lel a la carretera de la Sentiu i ens hem dirigit cap a Castelldefels, que hem vorejat per la zona de Vista Alegre per dirigir-nos a Cal Ganxo i des dl'allà pujar cap al Coll de Santa Maria i després el Turó d'en Fanxó. Resseguint la carena que fa de límit als termes municipals de Castelldefels i Gavà primer, i Gavà i Sitges després, arribarem a Campgràs on deixem el camí que puja cap a la Morella per baixar cap a la Pleta i després cap al poble de Garraf seguint el GR-92, que seguirem després en pujada passant pel Castellot fins arribar al Mas de Can Lluçà o deixarem el GR per agafar la pista que ens porta cap al Coll de Vallgrassa des d'on baixarem cap a l'escola de natura de Vallgrassa per després, resseguint el camí que voreja la riera arribar a les immediacions de l'urbanització de la Plana Novella. Tot seguit, hem continuat per la pista que porta a Begues seguint la Riera del Carxol, que hem deixat més endavant per pujar cap a la Serra de la Guàrdia, anant després cap a la cruïlla de camins de La Clota, on hem près l'anomenat camí medieval per arribar a la Sentiu, ja a Gavà, on hem tornat a enllaçar a l'alçada del mas de Can LLong amb el camí que hem pres a l'inici del recorregut i que ens ha portat al punt de sortida.