Marskramerpad: Woubrugge - Noorden (etappe 5)

Photo ofMarskramerpad: Woubrugge - Noorden (etappe 5) Photo ofMarskramerpad: Woubrugge - Noorden (etappe 5) Photo ofMarskramerpad: Woubrugge - Noorden (etappe 5)

June 17, 2020
June 2020

near Woubrugge, Zuid-Holland (Nederland)

Woubrugge - Noorden

PictographPhoto Altitude -10 ft

• Photo of Ruudmeij
    Ruudmeij Jun 17, 2020

Vandaag rijden we naar Woubrugge en parkeren de auto op een parkeerplaats aan de Raadhuisstraat.
    Onderaan de trap bij de ophaalbrug aan de kant van de dorpskerk is het starpunt voor vandaag. We lopen naar het Noorden.
    Bij Aspergehof Noordam (Woubrugge) gaat het pad de wei in in, maar omdat we al vroeg op pad waren, was het hoge gras nog nat van de dauw. Zo vroeg natte schoenen lopen is vragen om blaren. Dus besloten we de alternatieve route te lopen. Dat werd tot aan Rijnsaterwoude alleen maar asfaltweg lopen. Daarna liepen we regelmatig door weiland en de dorpen, die we passeerden. Een mooie afwisselende etappe, waarbij je opstapjes moest nemen om over de hekken te stappen. 1 keer stond er een groot paard voor zo'n opstap, maar die bleef rustig staan en leverde geen probleem op.
    Het eindpunt voor vandaag was het beginpunt van etappe 4: het gastenverblijf "de Natureluur". Maar we moesten nog een klein stukje naar de fietsen lopen, die bij de restaurants stonden. Daar aangekomen eerst een lekker bakkie koffie genomen en een broodje gezond, alvorens de fiets te pakken om 16 km terug te fietsen naar Woubrugge om met de auto en fietsen weer naar huis te rijden.
    Het was een zonnige dag, warm maar gelukkig stond er een verfrissend windje.
    P.S.: ik geef de etappe een nummer in de volgorde die we lopen.